Avatar billede pib Nybegynder
05. juli 2004 - 20:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Harddisktilgang fryser computer

Hej

Jeg har en ATA harddisk (IBM DeskStar) med Windows XP på. Når man sætter den i en computer (har prøvet flere forskellige), "fryser" den lige efter Windows-startskærmen forsvinder. Herefter læses der med ca 0,5 sekunders mellemrum fra disken i et meget kort øjeblik.

Hvis man tager chancen og sætter harddisken i en allerede opstartet computer, finder Windows den som den skal. Men lige så snart man prøver at læse filer fra disken, sker det samme. Først optages meget CPU-kraft, og til sidst fryser computeren og harddisken laver korte lyde hver 0,5 s.

Jeg er meget interesseret i at redde mine data ud ... Men hvordan?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. juli 2004 - 20:55 #1
Det tyder jo på at der skader på den. Prøv at downloade og køre denne drive fitnesstest og se om den kan sige noget om selve drevet er beskadiget:
http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm
Avatar billede pib Nybegynder
05. juli 2004 - 21:04 #2
Tak for svar!

Det var også min tanke. Jeg har ikke et diskettedrev ved hånden, men hvis det nu viser sig at den er defekt, hvordan redder man så data ud?

Det virker i øvrigt umiddelbart ikke at brænde det floppy image ud på en CD.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. juli 2004 - 21:18 #3
Såvidt jeg husker ligger det værktøj også på denne cdrom:
http://www.ultimatebootcd.com

Der downloader du en image film og i Nero vælger du burn image, og brænder så en cdrom. Den kan du boote på.
Der er et utal af værktøjer på den
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. juli 2004 - 21:19 #4
>> Der downloader du en image film
skulle have været:
Der downloader du en image fil
Avatar billede pib Nybegynder
16. juli 2004 - 10:40 #5
Jeg har prøvat at downloade filen, og det virker fint. Jeg kan dog ikke finde noget på cd'en der kan hjælpe mig. Men jeg har fundet http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q153973 og http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;121517 så det vil jeg prøve.