Avatar billede kmjensen Nybegynder
05. juli 2004 - 15:01 Der er 11 kommentarer

mistet sa password på SQL 7.0

Hej
Jeg har haft en konsulent til at kigge på min SQL server, men det password han mener at have angivet vil serveren ikke anerkende. Er der nogen der ved om man kan nulstille sa password på en SQL 7.0
Avatar billede mountmedia Nybegynder
05. juli 2004 - 15:06 #1
1. Open a command shell by selecting "Start"-->"Run...", and typing "cmd.exe" in the "Run" dialog box.

2. Change to the directory in which the MSSQL or MSDE utilities are stored (this is ususally C:\MSDE\binn, C:\MSSQL7\binn, etc., but YMMV).

3. Issue the following command where <newpassword> is the password you have chosen:
osql -U sa -P "" -Q "sp_password NULL,<newpassword>,sa"
Avatar billede mountmedia Nybegynder
05. juli 2004 - 15:08 #2
Login to the SQL Server computer as the Administrator of that computer. Open Query Analyzer and connect to SQL Server using Windows NT authentication. Run sp_password as show below to reset the sa password:

sp_password @new = 'will_never_forget_again', @loginame = 'sa'
Avatar billede kmjensen Nybegynder
05. juli 2004 - 15:22 #3
Når jeg prøver at skyde osql kommandoen af, skriver den login failed for user 'sa', er det ok ??
Avatar billede kmjensen Nybegynder
05. juli 2004 - 15:29 #4
jeg kan efterfølgende ikke komme ind i query analyzeren via Windows NT uath.....
Avatar billede mountmedia Nybegynder
05. juli 2004 - 15:31 #5
Hvordan er du logget på serveren ??
Avatar billede kmjensen Nybegynder
05. juli 2004 - 15:35 #6
med en terminal klient som administrator.
Avatar billede mountmedia Nybegynder
05. juli 2004 - 15:54 #7
Hvilket authentication mode anvender SQL serveren ??
Avatar billede kmjensen Nybegynder
05. juli 2004 - 16:01 #8
Jeg er ikke dansk 100 meter mester i SQL, hvor kan jeg se det ??
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2004 - 18:46 #9
mulighed A:

C:\MSSQL7\Binn\osql -E

og ovenstående sp_password kald

ødlægger ikke noget så er at foretrække

mulighed B:

kør C:\MSSQL7\Binn\rebuildm

men så skal du have reattached alle dine databaser etc. (vær meget forsigtig
med den løsning)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2004 - 22:27 #10
Kommet videre ?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2004 - 22:22 #11
??