Avatar billede triumph10 Nybegynder
04. juli 2004 - 23:07 Der er 27 kommentarer og
3 løsninger

køling af cpu

Jeg har endelig fået mig taget sammen og bestilt en XP barton 3.0 Ghz det bliver bare dejligt...

Har så lige læst en masse om køling til den jeg ved så ikke om jeg har dummet mig nu eller ej, men jeg har bestilt en Zalman CNPS 7000A-Cu
Som jeg har fået varmt anbefalet af flere og som jeg også glæder mig meget til at få hjem.
Så var det lige jeg fik læst at den er ekstremt tung og kræver skruer og en del plads på sit motherboard at få den installeret.

pray, pray, pray og pray!!!

jeg har et ASUS A8X07 bundkort som ser ud til at have de 4 huller omkring cpu-soklen er ikke sikker på det er dem men regner med det

Vil nu bare vide når jeg skal til at sætte den til kan jeg regne med at den kan sidde i og alt sådan noget, for jeg kan stadig nå at anullere den køler og bestille en anden hvis det er jeg har dummet mig...

Et andet spørgsmål jeg har samtidigt fået købt mig dette kølepasta tror det er samme som jeg har haft før men er ikke sikkert, men er det et godt mærke og virker det som noget af det bedste eller anbefaler i andet??
Titan - Kølepasta SILVER GREASE!, 2.5gr. 35,- fra shg

jeg læser at det skal monteres forsigtigt og der skal kun 1 dråbe på og det går jeg så ud fra jo mindre i ved bedre med hensyn til erfaringer.
Avatar billede mushkin Nybegynder
04. juli 2004 - 23:16 #1
Har du et link til dit bundkort? Med et billede.
Jeg har lige søgt efter det, men kan ikke finde noget.
Avatar billede serverservice Praktikant
04. juli 2004 - 23:19 #2
Det er nu ikke problemer med selve vægten ( har samme køler som er cool!), men mere at få opfyldt kravene til pladsen omkring den, men jeg finder et link så kan du selv måle dig frem. der er desuden kølepasta med - ved ikke kvaliteten men det virker.
Avatar billede spids Nybegynder
04. juli 2004 - 23:23 #3
Det skulle der ikke være nogen problemer med, hvis de fire huller er der.
Med i pakken medfølger der en monteringstang, så du ikke skal fumle med en skruetrækker.
Og ja, kølepastaen er fin nok - Devisen er ikke for meget, og ikke for lidt.
På med dråben, og fordel den forsigtigt mellem fladerne.
Avatar billede triumph10 Nybegynder
04. juli 2004 - 23:24 #4
http://www.iwwerzwerje.de/Casemodding.html det er det tætteste jeg kan komme på et link lige i øjeblikket
Avatar billede spids Nybegynder
04. juli 2004 - 23:24 #5
Sorry, skrev mens de andre kom ind :-)
Avatar billede mushkin Nybegynder
04. juli 2004 - 23:25 #6
Hehe.. det var også det eneste link, jeg kunne finde. Men er der 4 huller omkring soklen, er det de 4 huller, du skal bruge.
Avatar billede serverservice Praktikant
04. juli 2004 - 23:26 #7
http://www.eksperten.dk/spm/510628
http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=79&code=005009
Her er nogle link hvor du kan se målene, se også monterings videoerne.
Avatar billede triumph10 Nybegynder
04. juli 2004 - 23:27 #8
jeg kan huske jeg købte motherboardet i sin tid hos www.shg.dk men heller ikke til at finde der...
Undrer mig lidt som om det slet ikke eksistere tror det har været et fejl motherboard som asus ikke vil kendes ved :)))
Avatar billede triumph10 Nybegynder
04. juli 2004 - 23:29 #9
okay ja der er 4 huller men det ser ud som om de sidder lidt til venstre fra soklen, altså det virker som om de er en lille smule malplaceret men det kan jo være de skal være sådan...
men jeg vel kun om det er dem hvis det er at der normalt slet ikke er huller omkring soklen i motherboard som ikke understøtter en high-end cpu så det må i lige hjælpe mig med
Avatar billede mushkin Nybegynder
04. juli 2004 - 23:34 #10
Det er ikke så meget om boardet understøtter en high-end cpu, nærmere en high-end køler. Har selv et gammelt ECS K7S5A med huller omkring. Her er maks. understøtet op til 2400+ fsb266.
Nogle nye kort med support til de nye cpu'er har heller ikke disse huller. Men så får de også hug af diverse anmeldere.
Så det er ikke en selvfølge at de er der endnu.

Men 4 omkring soklen, vil jeg gerne skyde katten i sækken på og sige at det er til montering af større kølere.
Avatar billede mushkin Nybegynder
04. juli 2004 - 23:34 #11
Købe katten i sækken... hedder det da vidst :D
Avatar billede triumph10 Nybegynder
04. juli 2004 - 23:36 #12
haha :) humor skal der jo også være plads til fik lige griner over den idc :D))
Avatar billede mushkin Nybegynder
04. juli 2004 - 23:37 #13
Hehe.. det var vidst en blanding.. er der ikke også noget med en bjørn? og noget skind..
Avatar billede serverservice Praktikant
04. juli 2004 - 23:40 #14
Køleren passer til P4 socket 478, AMD socket 462 og 754.
her er pladskrav: 2. Compatible if there is no component with a height of 39mm or higher in the 55mm radius of the center of the CPU (e.g. power supply, graphics card)
smider et svar hvis du kan bruge det
Avatar billede triumph10 Nybegynder
04. juli 2004 - 23:41 #15
jeg ved så meget at lige i øjeblikket har jeg en thermaltake køler som er på 19-21 dB den kan ikke findes nogen steder har kigget efter billeder, men det er en stor firkantet klods med en rund plastic ting som er afbøjet som sidder oven på.
Avatar billede serverservice Praktikant
04. juli 2004 - 23:46 #16
Du skal bare se på hvilken socket du har på bundkortet , det skal være en af dem jeg skrev før og så skal der være plads nok omkring køleren. Der følger monteringsgrej med og du kan finde monteringsvideoer på mit link , men du får det lige igen. http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=79&code=005009
Avatar billede triumph10 Nybegynder
04. juli 2004 - 23:51 #17
hehe har kigget... og siddet med lommelygte og linial osv.
det ser ud som om der er plads nok, det eneste problem må så være de huller og det kan jeg ikke se ordentligt før jeg får taget min nuværende køler af og det har jeg ingen kræfter eller lyst til nu så det må sq vente til jeg får køleren jo mindre i finder ud af om mit bundkort kan have køleren monteret det ville være det allerfedeste og bedste :)) jeg vil godt give point til jer begge, ja til jer alle 3 men jeg venter til imorgen aften eller i overmorgen eller måske helt til jeg har fået køleren hvilket også sker i løbet af ugen. så jeg kan dele pointene ud rigtigt og det kan jo også være i er nogle friske "nørder" ligesom mig selv der leder videre og spørg rundt omkring evt. tester osv. for at se om den kan sidde på mit bundkort jeg venter i hvert fald spændt og kigger godt og vel hver dag på eksperten i øjeblikket men i må meget gerne finde ud af mere tak tak tak"!!! men nu vil jeg smutte i seng skal på arbejde i morgen halv 7

ses drengene
Avatar billede triumph10 Nybegynder
04. juli 2004 - 23:52 #18
ja har vel så en socket 478 eller socket A tror det er det samme men ved det ikke?
Avatar billede mushkin Nybegynder
04. juli 2004 - 23:54 #19
Sokkel 462 og A er samme sokkel. 478 er til P4.
Avatar billede mushkin Nybegynder
04. juli 2004 - 23:55 #20
Du får lige et svar.
Avatar billede serverservice Praktikant
04. juli 2004 - 23:56 #21
http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5     Everest home edition
Installer everest og under cpu kan du se hvilken socket du har. Motherboard - cpuid- platformid.
Jeg vil da også håbe du kan bruge den , det er en ret god køler og rimelig i pris også.
Avatar billede spids Nybegynder
04. juli 2004 - 23:57 #22
Og i og med, at den hedder 7000A-Cu, og ikke 7000-Cu, betyder at det er til SocketA
Avatar billede mushkin Nybegynder
04. juli 2004 - 23:57 #23
Han har sokkel A :) Hans nuværende cpu er en Athlon XP, og han køber en Barton. Det er en sokkel A.
Avatar billede serverservice Praktikant
05. juli 2004 - 00:08 #24
Ok så er det alstå socket 462 , den er også vist i videon under "how to install" hvor man kan se de 4 huller - så den er ok hvis der er plads omkring cpuen.
Avatar billede john.doe Nybegynder
05. juli 2004 - 09:10 #25
DET SKAL måske lige nævnes at du IKKE må bruge kølepasta på AMD produkter da garantien vil bortfalde. http://www.xtremetek.com/info/index.php?id=14&page=1
Avatar billede spids Nybegynder
05. juli 2004 - 10:45 #26
Ingen kølepasta??!?? og så på en radiator Cpu som en AMD - Så har man hørt det med :-O
tsk tsk......så er det jo godt man ikke køber det bras (AMD), men bruger en rigtig CPU (P4) :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
05. juli 2004 - 12:24 #27
->John doe tak for info, De skriver at man kan bruge Shin Estu G 749. Underligt at de har valgt den strategi- jeg ville nok bruge det alligevel.
Avatar billede triumph10 Nybegynder
05. juli 2004 - 13:36 #28
tak drenge det var meget venligt vi snakkes når jeg finder på noget nyt at diskutere ? :D
Avatar billede triumph10 Nybegynder
05. juli 2004 - 13:53 #29
HAHA >>idc kunne du godt lige have sagt at det grafik kort jeg valgte altså bare det med 256 ram det er så nyt så mitddata har det først hjemme "ca."!!!!! d. 15/7 dvs. om en ugen og lidt mere til har de det først hjemme + der skulle være lidt ventetid på og det er ikke en sikker dato :))))) møg møg møg nu vil de løbende holde mig informeret om varene men sikker noget møg skal nu vente i ca. 2 uger før mine varer måske er her! damn men okay så kan det da også kun være et godt kort
Avatar billede mushkin Nybegynder
05. juli 2004 - 13:54 #30
Hehe.. det havde jeg sq ikke set. Sorry :).