Avatar billede jensgram Nybegynder
04. juli 2004 - 21:08 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af site: anti APG gruppen

Hej Eksperter

Vil bare lige høre, hvad I synes om:

http://www.jensgram.dk/remote/antiantipiratgruppengruppen.dk/

(flyttes til http://www.antiantipiratgruppengruppen.dk/ i morgen mandag)

Hvad er godt, hvad er mindre godt og hvad er direkte dårligt?

- Jens Gram
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. juli 2004 - 21:20 #1
Hvad med lidt dokumentation, hvis I skal lyde troværdige: "men alt for tit, at en bumset 16-årig har fået en enorm bøde for at hente et par numre via P2P."
Avatar billede jensgram Nybegynder
04. juli 2004 - 21:25 #2
Ja, det arbejdes der på. Vil du ikke mene, at links og citater fra comon samt de store aviser er troværdige nok? Der skulle jo være nok at finde...
Avatar billede jensgram Nybegynder
04. juli 2004 - 21:26 #3
Der er slf. også "Presse" på APG's eget site...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. juli 2004 - 21:28 #4
Det bestemmer I - om de er troværdige er vel så som så, hvis de baserer sig på
den "16-åriges" egne udtalelser. Journalister laver ikke altid så meget som de måske skulle ;)
Men jeg kan se at du forstår problemet.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
04. juli 2004 - 21:37 #5
jeg ville nok putte lidt flere farver på! sys den er lidt monotom eller hva det hedder
Avatar billede jensgram Nybegynder
04. juli 2004 - 21:53 #6
elskermad.dk > Ja, du har nok ret, og jeg var selv lidt skeptisk, men endte faktisk med at blive ok tilfreds... Har du nogle idéer til en indgangsvinkel?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
04. juli 2004 - 21:59 #7
ehmn jeg er ikke selv særlig hård til design så nok ikke mig der skal give dig gode råd - men måske ville en hvid baggrundsfarve passe bedre til det orange!?
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
04. juli 2004 - 22:51 #8
hvad med at tilpasse scrollbar?
Avatar billede jensgram Nybegynder
04. juli 2004 - 23:12 #9
scrollbar-* regler er ikke understøttet i CSS2, så det vil jeg ikke gøre, nej ;)

Er nu selv ret glad for den sorte, som jeg synes står godt til den orange. Kunne man måske redde noget ved at lave links i fancy farver? Jeg ved det ikke? Er heller ikke selv en helt på layout-området.

Erik > Jeg har tilføjet et nyt afsnit, der giver et par bud på andre indgangsvinkler, og så er der blevet rettet lidt hist og pist. Virker det troværdigt? Hvad kan jeg ændre?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. juli 2004 - 23:21 #10
"...hele Computerworld Online's artikel)." - men hvor er artiklen?

APG har særlige rettigheder, hvad enten du kan lide det eller ej. Jeg skal dog ikke
gøre mig klog på præcis hvad de må og ikke må.

Ret beset er det begrænset hvad du kan kritisere APG for - det er politikerne, der
har kridtet banen op.
Avatar billede cozey Nybegynder
05. juli 2004 - 00:02 #11
Hej Jens.
Jeg synes siden ser fin ud. Der er ikke det store grafik, men enkelt og stilet.

Har lige et spørgsmål til dig.

Hvordan har du lavet formen til din shoutboks? ... jeg tænker på at der er en baggrund, hvor der står mail osv. i textfeltene.. hvordan er det lavet?

Med venlig hilsen
Daniel
Avatar billede cozey Nybegynder
05. juli 2004 - 00:07 #12
til dokumentation kan du jo evt. bruge deres seneste nyhed under "presse"

:  "17-årig musikpirat tabte ankesag ved landsretten"
Avatar billede morten_b Nybegynder
05. juli 2004 - 01:38 #13
En lille kommentar til farvevalget: Det orange på den sorte baggrund bliver hurtigt meget ubehageligt at læse og bliver udtværet for mange. Meget dårligt farvevalg til brødtekst på en side.
Avatar billede jensgram Nybegynder
05. juli 2004 - 09:47 #14
Erik > Der linkes da direkte til artiklerne. Jeg synes dog ikke det fremgår helt tydeligt, om jeg må linke direkte til artiklerne - det skriver jeg lige og spørger om.

Men du har ret: Det er faktisk ikke nemt at beskylde APG for ret meget. Det blev jeg noget overrasket over, men de har jo fået nogle regler at holde sig indenfor - ligesom vi andre...

cozey > Teksten er shoutboxen (input-felterne) er blot baggrundsbilleder på de enkelte felter. Se evt. http://www.jensgram.dk/remote/antiantipiratgruppengruppen.dk/styles.css

morten_b > Skal jeg gøre den lysere? Ville det hjælpe? Jeg startede med en gul, men blev enig med mig selv om, at det irriterede øjnene for meget -  derfor endte jeg med denne orange tone...
Avatar billede jensgram Nybegynder
05. juli 2004 - 09:49 #15
Erik > Havde lige misforstået dig, kan jeg se. "APG har særlige rettigheder, hvad enten du kan lide det eller ej" - jeg har desværre heller ikke været i stand til at finde en redegørelse for dette, men jeg leder på livet løs. Har dog svært ved at tro, at de - på svage beviser - har lov til at lege politimænd og tilbageholde mistænkte...
Avatar billede jensgram Nybegynder
05. juli 2004 - 10:13 #16
Erik > desuden havde jeg jo indsat et link til en forkert artikel - flot! ;)
Avatar billede stoftm Nybegynder
05. juli 2004 - 10:38 #17
Hej Jens
Jeg har afprøvet et par links og læst lidt på siden. Jeg giver ovenstående ret i at farverne altså ikke er særligt gode sammen. Desuden virkede linket til Rasmus Toft ikke. Jeg var omkring din personlige hjemmeside. Den virker meget bedre! Ros til den. (Dig). Farverne på antipiratgruppens side er altså ikke for heldige. Det ødelægger efter min mening designet! Det vigtigste er vel indholdet.

God arbejdsløst
MVH. Søren Mølgaard
Avatar billede jensgram Nybegynder
05. juli 2004 - 11:01 #18
stoftm > Ang. rasmustoft.dk så plejer den at virke (hehe) - den kommer nok op igen senere.

Jeg vil lege lidt med farverne, så. Jeg vender tilbage, når jeg har leget lidt med det.

Tak for rosen ang. mit eget site ...
Avatar billede jensgram Nybegynder
05. juli 2004 - 11:17 #19
Er dette bedre: http://www.jensgram.dk/remote/antiantipiratgruppengruppen.dk/alternativt.png

(den grå streg i toppen er slg en fejl)
Avatar billede jensgram Nybegynder
05. juli 2004 - 11:35 #20
Måske endda blot med hvis tekst i stedet:

http://www.jensgram.dk/remote/antiantipiratgruppengruppen.dk/alternativt_hvidtekst.png

(jeg kan nemlig godt lide den orange)
Avatar billede jensgram Nybegynder
05. juli 2004 - 12:13 #21
hvis = hvid (men den havde I nok fanget)
Avatar billede stoftm Nybegynder
05. juli 2004 - 17:15 #22
Hej Jens
Den sidste version er at foretrække!!!
Overvej evt. at lysne den grå en smule.

MVH
Søren Mølgaard
Avatar billede jensgram Nybegynder
05. juli 2004 - 18:28 #23
Jeps - har også ændret den til den hvide. Det er nu mere behageligt at læse, kan jeg godt se.

Jeg har desuden lysnet den grå fra #555555 til #666666, men giver den nok et hak til!
Avatar billede jensgram Nybegynder
06. juli 2004 - 23:24 #24
Nå, skulle vi ikke se at få lukket her? Med mindre der selvfølgelig er andet - eller andre, der har noget at indvende?
Avatar billede jensgram Nybegynder
20. juli 2004 - 11:34 #25
Hov, har jeg glemt denne tråd?

Vil I ikke alle smide et svar (eller: alle på nær Erik, hvis du stadig ikke vil have point) - så lukker jeg hurtigst muligt...

- VH Jens Gram
Avatar billede jensgram Nybegynder
19. august 2004 - 14:48 #26
Nu lukker jeg altså, men kom igen, hvis I vil have points...