Avatar billede c-p-h Nybegynder
04. juli 2004 - 16:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gøre baggrund tranperant

Jeg har dette billede:
http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10057

Jeg ønsker at fjerner den grønne farve (gøre den transperant)? Hvordan gør jeg det?

Desuden ønsker jeg at gøre de hvide linier lidt tykkere.
Avatar billede goose Nybegynder
04. juli 2004 - 16:59 #1
transparent med Irfanview: http://www.altero.dk/ad91/ - nederst

Mht. linierne så må du nok have fat i et tegneprogram og så gøre dem federe.

/Goose
Avatar billede triple-x Nybegynder
04. juli 2004 - 17:01 #2
der er mange måder at gøre det på den letteste i denne situation ville nok at tegne det op fra ny i et nyt lag og fjerne det gamle :) hvis du ønsker hurtig hjælp vil jeg gerne lige fikse det for dig.
Avatar billede c-p-h Nybegynder
04. juli 2004 - 17:02 #3
Du må meget gerne lige fikse men vil sådan set også gerne høre hvordan man kan gøre det. Får sikkert brug for det senere hen.
Avatar billede triple-x Nybegynder
04. juli 2004 - 17:10 #4
http://iflow.pezzo.net/microsite/pers_matyg/Fodboldbane.gif - og jo den er der men jo hvid og trans baggrund :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
04. juli 2004 - 17:15 #5
det jeg gjorde var :
åbnede billedet i photoshop
lavede billedet om til RGB farver for at kunne arbejde i lag (image->mode->RGB color)oprettede nyt lag, valgte line tool, huskede at tage anti aliasted af da den gør at kanterne bliver lidt fnidret.
valgte 2 px. og tegnede så oven på alle de lige streger.

nu kommer vi så til de runde hjørner som kan laves på mange måder
jeg valgte at bruge elipse tool, hvor jeg oprettede et nyt lag, sad anti -aliased på igen. og tegnede så en stor hvid cirkel i mit nye lag på midten.
markede hele cirklen (ctrl+A v og pil ned og op igen.)
Gik op i select->modify->conatact og valgte så 2 px. igen. og trykkede delete. og det samme gjorde jeg med de så mindre halv cirkler.
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
04. juli 2004 - 17:16 #6
Transparent kan du nok kun gøre den i GIF-format. Den har kun 256 farver og der kan du vælge en farve gennemsigtig, når du gemmer den. Ved ikke om PNG har denne mulighed men jeg aldrig hørt om det i JPG.
Nu så jeg lige det var GIF, så skal du lige lave de hvide streger sorte, hvis det er en hvid baggrund du arbejder på (Change colors) og så vælge den grønne bane som gennemsigtig.
Avatar billede triple-x Nybegynder
04. juli 2004 - 17:16 #7
dog bliver den lidt ødelagt i gif da cirklerne er lavet med anti-aliesed på. du kan få PSD filen hvis dette ønskes og lægge præcis den baggrund på du vil.
Avatar billede triple-x Nybegynder
04. juli 2004 - 17:19 #8
Avatar billede c-p-h Nybegynder
04. juli 2004 - 17:26 #9
triple-x> Jeg takker :)

Hvis du lige laver et svar får du lidt point.
Avatar billede triple-x Nybegynder
04. juli 2004 - 17:29 #10
ønsker ikke point :) så hvis du har lyst så giv dem til de andre.
Avatar billede triple-x Nybegynder
04. juli 2004 - 19:36 #11
men husk dog at lukke selvom jeg ikke ønsker point
Avatar billede c-p-h Nybegynder
05. juli 2004 - 22:32 #12
Nårh ja :)