Avatar billede martinf Nybegynder
04. juli 2004 - 15:31 Der er 10 kommentarer

CDrom brænder ikke

Jeg har for et år siden købt et medion 20-10-40 drev.
Det kørte på et bundkort Epox8kta3+Pro. Jeg har fået nyt bundkort Abit NFS7-SL og nye Corsair pc3200 2 stk. 512MB, og alle drivere er opdaterede.
Problemet er at det brænder ikke på skiven, men giver svaret "No additional media information" og stopper. Skiven er stadig brugbar. Det er prøvet om aspi32.sys var nødvendig men det er drevet ligeglad med. Jeg har prøvet med nero 5.5, 6, CloneCD og Roxio. Jeg giver 60 for dette, for jeg har spurgt i andre forums uden at man kom frem til noget.
Avatar billede martinf Nybegynder
04. juli 2004 - 15:32 #1
Tilføjelse, det er styresystem XP Pro. Drevet sidder på kabel med et Asus DVDE616.
Avatar billede martinf Nybegynder
04. juli 2004 - 16:05 #2
Jeg har flyttet drevet over på en pentium 266Mhz hvor det opfører sig ligesådan.
Mon det er muligt at få en ny bios til det?
Avatar billede gudmundp Praktikant
04. juli 2004 - 16:10 #3
Har du opdateret firmwaren på drevet
Avatar billede martinf Nybegynder
04. juli 2004 - 17:42 #4
Det er jo det jeg siger med den sidste linie: Mon det er muligt at få en ny bios til det?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. juli 2004 - 18:26 #5
prøv evt. dette >> http://www.dougknox.com/xp/scripts_desc/xp_cd_dvd_fix.htm
og/eller nogle andre cdér..O)
Avatar billede martinf Nybegynder
04. juli 2004 - 19:02 #6
Prøvede filen, men der er ingen forskel. Jeg fik lige aflæst beskeden igen: "No additional sense information" (3:0x64:0xc0)"
Avatar billede martinf Nybegynder
04. juli 2004 - 19:03 #7
Jeg synes også det er underligt at der ingenting er om dette drev, når man entrer www.medion.dk.
Avatar billede martinf Nybegynder
04. juli 2004 - 19:05 #8
Det er http://www1.medion.com/dk/ for den danske side.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. juli 2004 - 19:17 #9
hvad med et  andet medie..cd..har du prøvet det..?
Avatar billede martinf Nybegynder
04. juli 2004 - 21:04 #10
Det sidste medie der virkede var formatet mycom. Dem løb jeg tør for og brugte Sony, Fujifilm og Verbatim uden held.