Avatar billede nemet Nybegynder
04. juli 2004 - 12:08 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Blå skærm ved start af XP-maskine.

Hejsa, jeg har lige fået hjælp her inde en gang, men inden jeg nået at flytte noget eller lave noget gik min masking ned igen, denne gang men en lidt anden fejl end sidst, sidst min maskine gik ned så fejlen sådan her ud:

Windows could not start because the following file is missing or corrupt:
\windows\system32\config\system

You can attempt to repair this file by using the original setup CD-Rom
Select 'r' at the first screen to start repair

Jeg fik hjælp her inde og den kom op at køre igen, så var det bare at inden for 20 min gik den ned igen, nu med en anden fejl, denne gang ser den sådan her ud:

Den hopper ud i blå skærm hvor der så står det her:

A Problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer

Unmountable_Boot_Volume

Is this is the osv.

Chek to make sure osv.

If problems contiue osv.

Technial information :

*** Stop: 0x000000ED (0x82746719, 0x00000032, 0x00000000, 0x00000000)

Nu jeg nok indset at jeg bliver nød til at formatere den, men kan jeg ikke få liv i den bare lige så jeg kan kopier nogle få ting ud fra disken?

Håber at der er en der kan hjælpe mig med det her problem...

På forhånd tak

/Nemet
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juli 2004 - 12:11 #1
Gå i recovery konsollen og fyr disse 2 kommandoer af:
fixboot
og
fixmbr
Se om det hjælper ellers må de hårdere metoder til.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juli 2004 - 12:13 #2
Avatar billede jrknudsen Nybegynder
04. juli 2004 - 12:14 #3
Kan du komme ind i safemode, eller giver det samme fejl?

Ellers kan du prøve at følge punktet "Defekt filsystem" i denne artikel:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;297185
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juli 2004 - 12:18 #4
Jeg må hellere lægge et svar så. Det er den samme side jeg linker til, blot på engelsk *s*
Avatar billede serverservice Praktikant
04. juli 2004 - 16:07 #5
->tonnybrandt den siger dette -
Your computer uses an Ultra Direct Memory Access (UDMA) hard disk controller, and the following conditions are true:
You use a standard 40-wire connector cable to connect the UDMA drive to the controller instead of the required 80-wire, 40-pin cable.
The basic input/output system (BIOS) settings are configured to force the faster UDMA modes.
The file system is damaged and cannot be mounted.

Du skal altså tjekke at du bruger det rigtige kabel først - til harddisken.

Hvis det er en software-bootfejl burde det kunne løses med en repair fra cdrom.- har du prøvet det?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juli 2004 - 16:31 #6
Dannyboyd >> Fra side: If the second parameter (0xbbbbbbbb) of the Stop error is 0xC0000032, then the file system is damaged.
Det har kørt før, så jeg gik ud fra at det var "file-system" fejl. Derfor mine råd.

Men du har ret, fejlene kan jo stamme fra kablet og så hjælper det jo ikke meget at få gang i den her og nu. Så sker det måske igen om en time.
Avatar billede hcma Novice
05. juli 2004 - 00:03 #7
Ang: Windows could not start because the following file is missing or corrupt:
\windows\system32\config\system
Vejledning her: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#beskadiget
Avatar billede serverservice Praktikant
05. juli 2004 - 00:06 #8
->catbody det lyder da dejligt nemt, tak for linket
Avatar billede nemet Nybegynder
05. juli 2004 - 08:52 #9
Nå efter jeg har brugt fixboot og fixmbr gik den helt ned, nu skriver den at Master boot faialer... og jeg kunne ikke fuldføre en chkdsk /r den nåede kun til 54% så jeg ser ikke rigtig andet end at smække en ny harddisk i og bruge et program til at genskabe mine data...

Med mindre der altså er en mulighed for at der er en nemmere vej???
Avatar billede hcma Novice
05. juli 2004 - 09:29 #10
dannyboyd >>  og det bedste er at det virker (særlig hvis man ikke har prøvet en masse andre sjove ting og sager først)
Avatar billede the_email Nybegynder
05. juli 2004 - 09:35 #11
Det ser ud til at din harddisk mister data rundt omkring på disken, altså at den er defekt.
Kopier alt fra den, du skal bruge, til en anden harddisk og send den så til garantirepration hvis der stadig er det på den. Ellers kan du tjekke den med forskelige værktøjer og hvis de siger at der er fejl på den, ville jeg selv smide den ud.
/TheEmail
Avatar billede nemet Nybegynder
05. juli 2004 - 11:37 #12
ok, kan jeg med de forskellige værktøjer kun tjekke en partion på disken , eller skal det være hele disken, og jeg har ikke lige 80gb i overskud et sted:) hvad hedder de værktøjer jeg skal bruge?

/nemet
Avatar billede serverservice Praktikant
05. juli 2004 - 11:59 #13
->nemet kør en repair, vil du have en guide?
Avatar billede serverservice Praktikant
05. juli 2004 - 12:14 #14
http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm#DFT  http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm
Brug powermax hvis det er en maxtor disk ellers brug dft- kør en advanced test.
Du kan også downloade en cd fra www.ultimatebootcd.com som har alle nødvendige tools.
Avatar billede nemet Nybegynder
05. juli 2004 - 14:57 #15
Nå, nu skal I høre noget stivt, jeg har ikke rigtig fået lavet noget ved disken, men da jeg satten den over i den anden Computer med xp, kørte den noget scandisk halløj inde den startete op, her efter kopieret jeg det jeg skulle bruge over på den anden disk, men da jeg så satte min harddisk tilbage i min pc startet den op uden problemer... meget underligt???

/nemet
Avatar billede serverservice Praktikant
05. juli 2004 - 15:02 #16
Godt nok, så skal du lige køre et af programmerne jeg linker til for at teste om disken er sund nok - ellers får du bare problemer igen senere.
Avatar billede nemet Nybegynder
05. juli 2004 - 15:10 #17
ok det vil jeg så gøre, hvad gør jeg med de her points?

/nemet
Avatar billede serverservice Praktikant
05. juli 2004 - 15:32 #18
dele point til dem der har hjulpet incl. dig selv
Avatar billede moernmik Nybegynder
05. juli 2004 - 15:39 #19
nemet > Yeah den skulle bare lige køre scandisk ;) står os på en af de links jrknudsen gav dig ;)
Avatar billede nemet Nybegynder
05. juli 2004 - 18:24 #20
Jeg takker mange gange for hjælpen... og håber at alle må ha en god sommer... På Gensyn..

/Nemet