Avatar billede sobo Nybegynder
03. juli 2004 - 20:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Syberia II

Jeg har netop fået Syberia II. Jeg kender ikke spillet ej heller Syberia I.

Kan man sagtens spille Syberia II uden først at have spillet Syberia I?

Er der noget jeg bør vide om spillet (hvad går det egenligt ud på?) iden jeg går i gang?
Avatar billede miss-g Seniormester
03. juli 2004 - 21:07 #1
Har selv kun spillet Syberial I (glæder mig til at komme i gang med II´eren).

Her er da historien fra del I:

Historien i Syberia udspringer fra hovedpersonen, en ung forretningsadvokat, ved navn Kate Walker. Ud over at være noget af en steg, er hun også ansat i et multinationalt amerikansk firma, der er igang med at opkøbe konkurrenter rundt omkring på kloden. Det har bragt den unge Kate til en lille by ved navn Valadiléne, en by der ifølge historien, skulle ligge et sted i de franske alper, men som så mange andre af lokationerne i Syberia, er man ikke helt sikker på om de rent faktisk findes i virkeligheden. Om ikke andet er det i hvert fald meget frie fortolkninger af rigtige steder.

Netop som Kate ankommer til byen, kommer et ligtog forbi hende, og det viser sig hurtigt at hovedpersonen heri er Anna Voralberg, ejeren af Voralberg Toy Factory, firmaet som Kate er sendt ud for at skulle opkøbe. Og her begynder en lang rejse ind i et univers så levende og psykadelisk, at man ikke kan slippe sit joypad i længere tid, før man bliver nødt til at vende tilbage og spille videre. Via de mennesker Kate møder på sin vej rundt i byen, og nogle dokumenter hun kommer i besiddelse af i starten af spillet, blandt andet et brev skrevet af Anna selv, bliver Kate klar over at Annas broder, Hans, som alle anså for at være død, stadig lever "et sted derude." Og som det jo nok kan gættes, så vil et amerikansk multinationalt selskab ikke lade sig stoppe af en simpel ejers død, så Kate drager ud for at finde denne Hans, der nu er den eneste arving der kan sig god for salget af familien Voralbergs robotfabrik.
Avatar billede miss-g Seniormester
03. juli 2004 - 21:09 #2
På denne side står der....
http://home19.inet.tele.dk/dansk-adventure-review/syberia2/syberia2.htm

"Syberia II er fortsættelsen af det fantastiske Adventure spil Syberia. Fortsættelse er det rigtige ord, da stilen og styringen er den samme, og da historien fortsætter hvor den slap i det første spil. "

Så det er nok en god idé at kende historien til del I, som du hermed har fået (første indlæg).

Jeg var helt benåret over grafiken i del I, så det kan du formentlig også glæde dig til i II ´eren *S*
Avatar billede sobo Nybegynder
03. juli 2004 - 23:22 #3
Tak for udvist interesse....
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juli 2004 - 09:55 #4
Jeg har gennemført dem begge. Da det er lang tid siden jeg spillede 1'eren, havde jeg brug for en lille genopfriskning. Nu er det heldigvis sådan, at man kan få et resumé af 1'erens handling, inden man starter på 2'eren (vælges blot fra spillets hovedmenu).
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juli 2004 - 09:58 #5
miss-g, Det er jo ikke hele historien fra 1'eren. I 1'eren FINDER hun jo Hans, og begynder at lede efter Syberia. :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juli 2004 - 09:58 #6
Og 2'eren er endnu flottere end 1'eren ;)
Avatar billede mdj71 Nybegynder
04. juli 2004 - 10:54 #7
Du behøver ikke at have spillet 1´eren, jeg havde aldrig hørt om syberia spillene da jeg købte 2´eren.

jeg gennemførte også spillet og der var ikke nogen steder5 hvor jeg følte at kendskab til 1´eren var nødvendigt.

Og før du starter spillet har du mulighed for at få et resume af hvad der skete før tiden som 2´eren foregår i.

Håber du nyder spillet ligeså meget som jeg gjorde :)