Avatar billede nico2814 Nybegynder
03. juli 2004 - 00:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

bas/diskant indstilling problem.

Hey drenge :)

Mig og min lillebror har lige købt et sæt sennheiser pc150 hver, og før det havde vi begge et skod logitech :)

Nu er det så, at der er meget mere bas i det nye headset, så vi sidder ved min lillebror og kigger en masse lydkort indstillinger igennem, og finder et sted under advancerede lydindstillinger noget hvor man kan indstille bas og diskant, vi skruer ned for bas'en og op for diskanten, og går derefter ind og spiller lidt CS, og er meget tilfreds med den "nye" lyd, så jeg hopper ned til mig selv for at gøre det samme, men til min overraskelse har jeg ikke nogle advancerede indstillinger for bas og diskant, som min lillebror har det :( selvom min lydkort (SB L!ve 4.1) er nyt i forhold til min lillebrors (SB l!ve 1024)

Så nu er spørgsmålet så: Hvordan får jeg fat i de advancerede indstillinger?
Ny driver? link? :)

Køre med den driver XP selv indstallere, når man tilslutter noget nyt hardware, grunden til jeg køre med det, er at da jeg indstallerede driveren der fulgte med var det med echo og alt muligt andet lir på lyden, og jeg fattede ikke så meget af hvor man slog det fra :)

Håber på at i har en løsning!
Skriv endeligt hvis i skal bruge flere informationer! :D

- nico :)
Avatar billede nico2814 Nybegynder
03. juli 2004 - 15:21 #1
Slet ingen der har nogle foreslag? :)
Avatar billede oz3tl Nybegynder
03. juli 2004 - 20:08 #2
Det er jo blevet ferietid og derfor er der sikkert flere eksperter der er taget på ferie i en tre ugers tid uden PC, men mit bedste bud ville være at gå ind på producentens hjemmeside og hente den nyeste driver til dit XP og Lydkort, mener at deres HP er www.creative.com.
m.v.h.
tlv
Avatar billede nico2814 Nybegynder
03. juli 2004 - 21:53 #3
hmm.. hvis jeg installere en driver, kommer der de der advancerede indstillinger, men stamtidig en træls "rumklang" ting :S og kan ikke noget sted finde noget hvor man kan slå sådanne ting fra :(
Så indtil videre lever jeg videre med den driver som XP selv installere som standart :)
Avatar billede oz3tl Nybegynder
03. juli 2004 - 23:32 #4
Jeg kender ikke lige det lydkort har selv et live 5,1 også fra SP, men jeg syntes ikke at jeg derinde har haft det der rumklang, men jeg kiggede lige på opstillingerne fra proceslinien og der var der avanceret under playcontrol og der inde fandt jeg reguleringerne til bas og diskant.
m.v.h.
tlv
Avatar billede ini Nybegynder
04. juli 2004 - 14:26 #5
bas og diskant skal der helst være lige meget af... så skal man bare få det til at lyde, men stadig ligemeget!
Avatar billede nico2814 Nybegynder
05. juli 2004 - 17:33 #6
Har selv fundet ud af det nu :) men tak for svarene alligevel!
Til dem som gerne vil vide hvordan kommer løsningen her:
www.creative.com - downloadede en lydkort driver der hedder: SB PCI 128, installer den, og så har man indstillingerne til bas/diskant, dog skal man fjerne "hakket" i 1 Spatial, for at undgå den der "rumklang" lyd :)
Avatar billede oz3tl Nybegynder
05. juli 2004 - 22:42 #7
Jeg kan ikke lige se at mit svar så er forkert efter som jeg skrev at du skulle have en ny driver til dit lydkort som også understøtede dit OS, derfor kan jeg ikke lige se hvor for at du selv skal tage points retur.
m.v.h.
tlv
Avatar billede nico2814 Nybegynder
06. juli 2004 - 17:16 #8
Ja, inde på ceative's hjemmeside var der kun den driver som os fulgte med mit lydkort, prøvede dog at installere den alligevel, bare for en sikkerhedsskyld, og da det ikke hjalp slettede jeg den igen.
Så jeg prøvede at downloade en anden driver, bare for at se om det hjalp, det gjorde det så os indtil jeg skulle bruge min mic, den var helt fucked så valgte derfor at slette driveren igen, og køre med den som XP installere når den har fundet nyt hardware.
Så det svar du gav, med at downloade driveren til mit lydkort hjalp jo ikke, da det var den samme som jeg havde haft installeret tidligere, så det bragte mig ikke tættere på løsningen!
Da jeg så skriver at problemet stadig er der med at der er rumklang, siger du bare at det har du ikke, og at i dine advancerede options, under playcontrol, er bas og diskant.