Avatar billede vioce Nybegynder
01. juli 2004 - 19:31 Der er 3 kommentarer

Stereofront-højtalere kun i mono?

Jeg har et problem med mit Altec Lansing 5100 surroundhøjtaler sæt. Mine to fronthøjtalere spiller i mono dvs. at hvis jeg afspiller noget i left-channel spiller den det i begge højtalere, det samme hvis det er right-channel. Hat chekket om mit lydkort var problemet, men det var ikke tilfældet. Rear-højtalerne virker som de skal.

Nogen der har en løsning?
Avatar billede scb Praktikant
01. juli 2004 - 19:42 #1
Hvis ikke stikket er skubbet helt i bund, vil der kunne ske en kortslutning mellem L & R, som så bevirker at lyden kommer ud i mono.

Du kunne jo også prøve at bytte om på front og rear, for på denne måde at se om det er dit lydkort det er galt med.
-SCB
Avatar billede vioce Nybegynder
01. juli 2004 - 19:54 #2
Stikkene er skubbet helt i bund. Har også prøvet at bytte om på front og rear, men fronthøjtalerne (med rear-signalet i) er stadig i mono.
Avatar billede vioce Nybegynder
01. juli 2004 - 19:59 #3
Har lige løst problemet... satte front-stikket i AUX-indgangen og pludselig virkede det... men min centerhøjtaler virker ik? Kun i soobwooferen