Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
01. juli 2004 - 12:03 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

hvorfor bliver min side ikke optaget i google?

hej eksperter!

nu har min side været online i en månedstid men google.dk kan stadig ikke vise den!

jeg kan se på mine statestiksider at google crawlerne ofte har været forbi men åbenbart vil den ikke indexere siden :(

har jeg lavet noget galt i mine meta-koder som den brokker sig over eller hvad kan problemet være!?

siden er www.alvision.dk og hvis man søger på google efter alvision på dansk findes dette: http://www.google.dk/search?num=50&hl=da&ie=UTF-8&newwindow=1&q=alvision&meta=lr%3Dlang_da

det første den finder findes endda ikke og ved ikke hvordan den er kommet med!?

På forhånd tak!
Avatar billede cdc Novice
01. juli 2004 - 12:14 #1
Avatar billede roenving Novice
01. juli 2004 - 12:14 #2
Prøv lige at teste på, hvordan dine søgeord findes på din hjemmeside ...

En hurtig test på de to første søgeord viste, at 'hjemmeside' forekom første gang i linje 188 og 'website' i linje 193 -- det styrker absolut ikke din troværdighed, at det nærmest ser ud som om du forsøger at snyde ...

-- smid de scripts du har i toppen ud i en .js-fil ...

Overvej, om du på fornuftige måder kan udnytte h1-tags ...

Sørg for kun at lægge søgeord, som 1) overhovedet findes !-) og 2) står på fremtrædende pladser i koden !o]
Avatar billede roenving Novice
01. juli 2004 - 12:15 #3
-- og kig så lige på bufferzones artikler om emnet, han har nogle fornuftige gennemgange af problematikkerne !-)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
01. juli 2004 - 12:16 #4
må næsten være den her:
http://www.eksperten.dk/artikler/82
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
01. juli 2004 - 12:19 #5
oki vidste ikke at søgeordene skulle være så tidligt som muligt!

hvordan laver jeg koden således jeg kan smide javascriptene ud i en .js-fil?

og hvad mener du med at udnytte h1-tags?
Avatar billede skovenborg Nybegynder
01. juli 2004 - 12:26 #6
du skal bare tage alt hvad der står i dit script-tag og lægge ind i en fil du fx kaldet:
filnavn.js
og så skrive et sted i headeren:
<script type="text/javascript" src="filnavn.js"></script>
Avatar billede roenving Novice
01. juli 2004 - 12:27 #7
Hvis du kigger i bufferzones artikler, vil du se, at den primære grund til at blive optaget i googles søgeindex er, at man linkes, og links valideres efter vigtighed ...

-- jeg blev optaget næsten øjeblikkelig, fordi robotten kom forbi IDGs forside på et tidspunkt, hvor et af de seneste 5 E-spørgsmål var et, hvor jeg havde lagt et link som et delvist svar, altså var jeg indirekte forbundet til en 'vigtig' side !-) Jeg havde ikke skænket det en tanke, at jeg skulle have søgeord med, og de indekseres ikke specielt bedre end andre ord ...

-- søgeord bruges stort set kun til at validere troværdighed, description som beskrivelse, når siden er fundet (max. 250 tegn såvidt jeg husker !-)

En vigtig ting er, at du har en title, som har en fremtrædende plads i dokumentet, allerhelst som det første i et h1-tag, for tidligt er fremtrædende og det er hX-tags også, selvfølgelig med h1 som det mest fremtrædende !o]
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
01. juli 2004 - 12:33 #8
jeg har nu lagt de javascript functioner som ikke var indblandet i phpkode ind i code.js og linket til den - men nu siger min doit()-function fejl... en function der starter en del functioner ved onload!

(doit kan ikke flyttes til code.js da php håndtere hvilke functioner der skal startes med onload efter hvilken side man befinder sig på!)

hvad har jeg forkert i den kode?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
01. juli 2004 - 12:36 #9
roenving: så de overskrifter jeg har på de andre sider end index.php kan laves i en h1'er og på den måde være mere "synlige"...

vil det være bedre helt at undlade søgeordene også lade de forskellige robotter selv finde ud af hvad de vil bruge!? evt kun have Alvision Webdesign som søgeord!?

Det med vigtighed - det vil sige at hvis google nu kom forbi dette spørgsmål ville det give min side bedre pagerank pga jeg har linket til siden!?
Avatar billede roenving Novice
01. juli 2004 - 12:36 #10
Ligger topimage-funktionen ikke i din code.js ?-)

-- og udregn kan du også roligt flytte !-)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
01. juli 2004 - 12:38 #11
jo der gør den! kan det så ikke lade sig gøre?

udregn bruger en variable jeg sætter i php da index.php og de andre sider ikke er lige "høje" og derfor skal bruge forskellige værdi at minusse fra browserhøjden!
Avatar billede roenving Novice
01. juli 2004 - 12:39 #12
Ja, hvis du linkes fra forsiden af whitehouse.gov er du sikker på en første-plads !-)

Hvis du linkes fra en side, som linkes derfra er du vist også rimelig sikker ...

Som jeg har forstået deres system gives sider pagerank efter et system, hvor den side, hvor linket kommer fra giver en vis andel af deres vigtighed videre til linket !o]
Avatar billede roenving Novice
01. juli 2004 - 12:43 #13
Du har glemt at fjerne dine escapes af ""er i cookie-funktionerne !-)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
01. juli 2004 - 12:43 #14
hehe så skulle man kunne finde ud af at hacke også sætte et link ind der ;)

spøg til side - der er vel også ligefrem en sport i det for dem der kender til systemet om at opnå så gode resultater som muligt!?
jeg ville da hvert fald synes det kunne være fedt at være øverst ved søgning på gratis webshop!

jeg sætter lige lidt flere points på da jeg kan føle jeg har en del spørgsmål der skal løses! blandt andet mit javascript-kode nu...

en anden ting er at jeg på mine gratis webshopper linker til alvision.dk i bunden men de ligger jo på samme domæne bar i et subdomæne - vil dette give plus til alvision.dk eller bare være neutralt!? fx på bunden af: www.brandudstyr.shop.alvision.dk - han har en del reklame til siden (eller når han flytter det hele over) og så vil siden vel blive populær og på den måde give mit link i bunden vigtighed også?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
01. juli 2004 - 12:44 #15
- så nu virker javascripten igen :]
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. juli 2004 - 12:50 #16
Uden at have kikket på dine koder, så er en måned heller ikke nok, normalt er en måned det ABSOLUT hurtigste du kan opnå og oftest tager det 3 måneder.

Det altafgørnede er on der er andre sites der linker til dig og om disse sites er optaget i google. Jo flere externe links jo bedre. Samtidig bør du tilmelde til ODP på www.dmoz.org denne tilmelding er vigtig for din placering i google. Gør dig umage med denne tilmelding, vælg din kategori omhyggeligt
Avatar billede jacksleo Nybegynder
03. august 2004 - 13:35 #17
Tjek din din meta og setup:
http://www.sitescreamer.com/from22.html

Test hvordan et site vil komme til at se ud på google: http://gritechnologies.com/tools/spider.go

Tilføj til store SEO's gratis:
http://www.freewebsubmission.com/

Tilføj til shop indexes:
http://www.viharalt.dk

Tjek rank på google ud fra søgeord:
http://googlerankings.com

Tjek hvad din google pagerank er på vej til at blive:
http://www.seochat.com/seo-tools/future-pagerank/