Avatar billede soreno Praktikant
30. juni 2004 - 15:11 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

API dokumentation

I Java er API'et dokumenteret grundigt her:
http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/api/

Hvor finder jeg tilsvarende dokumentation til .NET (C#) ?
Avatar billede expandingpixel Nybegynder
30. juni 2004 - 15:18 #1
når du installer .net framework følger der dokumentation med...
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2004 - 15:21 #2
Start
Programs
Microsoft .NET Framework SDK v1.1
Documentation
Avatar billede soreno Praktikant
30. juni 2004 - 15:33 #3
Arne:
Hvad hedder den fil som startes af den shortcut ?

Jeg har Framework 2.0 beta installeret - og der er ingen Menu items.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2004 - 15:42 #4
"C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Help\dexplore.exe" /helpcol ms-help://ms.netframeworksdkv1.1
Avatar billede dj Nybegynder
30. juni 2004 - 15:57 #5
Som Arne siger så er den bedste dokumentation den der kommer med .NET Framework SDK'en og som installeres på din computer .. den er væsentlig hurtigere at arbejde med end online udgaven, men ellers kan sidstnævnte findes her:

http://msdn.microsoft.com/netframework/support/documentation/default.aspx?pull=/library/en-us/netstart/html/cpframeworkref_start.asp
Avatar billede dj Nybegynder
30. juni 2004 - 16:04 #6
Soreno: Framework 2.0 Beta er ikke anbefalelsesværdig at benytte endnu .. den kan blot bruges af nogle af os nysgerrige udviklere, men ikke til stort andet endnu, før den endelige udgave kommer (formentlig næste år).

Benyt v1.1 af frameworket istedet .. så er der også en chance for at du kan distribuere dit program til andre.

Hvis du alligevel ønsker at gøre brug af et helvfærdigt produkt, så er 2.0 af frameworket tildels dokumenteret her: http://longhorn.msdn.microsoft.com

Men altså, husk på at vi med 2.0 af frameworket snakker 1-2 år ude i fremtiden .. der er ikke den store ide i at forsøge at anvende betaversionen til noget som helst endnu.
Avatar billede soreno Praktikant
30. juni 2004 - 16:11 #7
Jeg er ved at teste "Visual C# 2005 Express" og den installerer "automatisk" Framework 2.0 Beta.

Det er ikke fordi jeg har et konkret stykke software jeg skal skrive, det er bare test og nysgerrighed.

Jeg observerede at jeg ikke har installeret "Microsoft MSDN Express Library 2005 Beta" - måske dokumentationen findes dér.
Avatar billede dj Nybegynder
30. juni 2004 - 16:17 #8
ok, jeg troede bare at siden at du nævnte det med Java at det så var fordi du lige var skiftet til .NET :)

Anyway, dokumentationen til VS2005 kan findes her:

http://lab.msdn.microsoft.com/library
Avatar billede dj Nybegynder
30. juni 2004 - 16:18 #9
men det lyder meget rimelig at den også er med i MSDN librariet som du nævner :)
Avatar billede soreno Praktikant
30. juni 2004 - 16:55 #10
Det var det "Microsoft MSDN Express Library 2005 Beta" som jeg manglede.

Nu mangler jeg så at lukke spørgsmålet.

Hvis nu alle lægger et svar så fordeler jeg point.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2004 - 18:32 #11
svar
Avatar billede dj Nybegynder
30. juni 2004 - 21:40 #12
svar