Avatar billede ra1101 Nybegynder
30. juni 2004 - 12:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Find tekst - MEGAHURTIGT Svar ønskes

Hej alle

Hvordan finder jeg poster som indeholder tekst???

De må altså IKKE være blanke eller indeholde tal!!!!!
Det skulle gerne være i en forespørgsel, men det siger vel sig selv.!!??!! :-)

Det er kort og godt, hvad mit spørgsmål går på.

Hurtigt svar ønskes, derfor MANGE point.
30. juni 2004 - 12:32 #1
Er det blot på en enkelt kolonne, du vil søge? Eller er det alle kolonner?

Og der må ikke stå f.eks. "Han er 30 år", da 30 er et tal???
Avatar billede ra1101 Nybegynder
30. juni 2004 - 12:34 #2
Det er blot på én enkelt kolonne, og der må gerne stå som du skriver, men der må ikke stå "10" eller "0,5".
Jeg skal finde alle poster som indeholder tekst!!!
30. juni 2004 - 12:38 #3
Select *, IsNumeric([Dit felt]) From Dintabel WHERE IsNumeric([Dit felt]) = False And [Dit felt] is not null
Avatar billede ra1101 Nybegynder
30. juni 2004 - 12:48 #4
Jeg er nødt til at bruge et fodboldudtryk her, engang for længe siden sagt af en velkendt sodboldkommentator ved navn Svend Gehrs: "Det er simpelthen genialt det der....."  Takker mange gange, det var lige det jeg søgte!!!!!
30. juni 2004 - 12:49 #5
Perfekt tak :o)

Kigger du ikke også lige på denne: http://www.eksperten.dk/spm/469740