Avatar billede monic Nybegynder
30. juni 2004 - 07:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan formaterer jeg en Windows 2000 server?

Jeg vil gerne formatere min gamle Windows 2000 server, men er lidt i tvivl om hvordan jeg griber det an. Er der nogle som kan hjælpe? Der ligger to harddiske (RAID) på den.
Avatar billede vbcoder Nybegynder
30. juni 2004 - 08:03 #1
afhænger af hvilket os du vil bruge - win2k/xp igen så boot på din os-cd

og i installation når den viser dig partionerne på dine diske så har du mulighed for at slette partionerne

slet dem - opret nye .....
Avatar billede monic Nybegynder
30. juni 2004 - 08:06 #2
Jeg ville sådan set bare installere ganske almindelig Windows 2000 prof. men får så jeg en besked om at den ikke kan finde en harddisk.
Avatar billede vbcoder Nybegynder
30. juni 2004 - 08:08 #3
det er fordi en win2k ikke genkender din raid controller

så du skal under opstart af installationen trykke F6 for at installere en 3.parts driver til din raidcontroller
Avatar billede serverservice Praktikant
30. juni 2004 - 14:11 #4
->tilføjer til vbcoder, din driver til raid controller er placeret på diskette og der spørges senere om ekstra drivere hvor du vælger S og giver den disketten.
Driveren finder du enten ved at søge på dit bundkortnavn eller raid controller f.x. på google.