Avatar billede jones100 Nybegynder
29. juni 2004 - 22:50 Der er 15 kommentarer

Disable/Enable Netkort

Hejsa,

Jeg har en 500Mhz P3 som kører Win2k3. I maskinen sidder der 2 netkort, et til internet og et til localnet. Mit problem består i at mit internet netkort konstant fryser eller på anden måde mister forbindelsen til nettet....... og det eneste jeg kan gøre er at disable mit netkort og enable det igen. Serveren kører i døgndrift, og det ret irreterende at komme hjem fra arbejde og finde ud af at serveren ikke har været online i næsten 2 døgn......
Som experterne nok kan høre, har jeg ikke rodet særlig meget med win2k3, men enhver form for hjælp ville være kanont.

På forhånd tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. juni 2004 - 22:59 #1
Nyt netkort. Jeg tror ikke det er et software/driver problem.
Avatar billede iknowstuff Nybegynder
29. juni 2004 - 23:07 #2
hvordan fryser? hvis du laver en ipconfig hvad siger den så?

buffer>200 point for sådan et svar?
Avatar billede jones100 Nybegynder
29. juni 2004 - 23:25 #3
Jeg prøver lige at lave en ipconfig næste gang det sker(det sker ret jævnligt, med ca 3-4 timer mellemrum) Kigger jeg efter om den har en ip adresse, eller bare om det ser normalt ud.

Alt internet aktivitet stopper på både server og clienter.... Netkortet fryser ikke i bogstaveligt forstand, men det har bare næsten samme symptomer, jeg kan dog stadig højreklike på forbindelsen og "disable" netkortet.... enable igen, og wupti så er alt 100% fint igen.
En anden lille detalje, jeg ved ikke om det har noget med sagen at gøre, er at jeg konstant har traffik på min server. Hvis jeg har en downloadmeter kørende i baggrunden, så har jeg konstant 8-10kb/s indgående traffik..... selvom alle programmer er slukket, så som eMule, ftp server(jeg har kørt adaware, spybot osv)
Avatar billede jones100 Nybegynder
29. juni 2004 - 23:30 #4
Kan kun give 'iknowstuff' ret bufferzone.... men jeg prøver afligevel lige at skaffe et nyt netkort... hvis det virker, så skal du nok få dine points
Avatar billede serverservice Praktikant
29. juni 2004 - 23:36 #5
Jeg tror nu ikke det er netkortet når du kan enable det igen, men det er da et forsøg værd da netkort jo ikke er det dyreste. Sidder du bag en firewall/router?
Avatar billede jones100 Nybegynder
30. juni 2004 - 08:08 #6
Mit modem er et motorola surfboard 4100, og der skulle vist ikke være noget firewall i den, men det er vist en router.
Avatar billede serverservice Praktikant
30. juni 2004 - 08:36 #7
Så er det måske værd at investere i en router eller firewall? men du siger bare til hvis det nye netkort funker
Avatar billede jones100 Nybegynder
30. juni 2004 - 09:02 #8
......men det er vist en router.
Avatar billede jones100 Nybegynder
30. juni 2004 - 13:47 #9
Det er en router som ikke kan konfigureres....... Det er sku vist bare en standard cabel modem
Avatar billede serverservice Praktikant
30. juni 2004 - 13:53 #10
Det lyder som om der er fuldstændig åbent til internettet - måske er det herfra nedlukningen aktiveres? men det får vi jo svar på når du skifter netkortet...
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. juli 2004 - 09:24 #11
iknowstuff 200 point for sådan et svar?>

Hvofor spørger du mig om det. Det er ikke mig der stiller spørgsmålet og derfor ikke mig der bestemmer hvor mange point der skal afsættes. Det er heller ikke mig der acceptere/afviser, og dermed heller ikke mig der bestemmer hvad der skal tildeles.

Hvis du gennemgåd de godt 8000 sprm jeg deltager i vil du se at jeg lige så gerne besvare sprm til 0 point som 200 point, jeg kikker aldrig efter hvor mange point der afsættes når jeg svare. Du vil også se at jeg ALDRIG bemærker om mine svar afvises eller accepteres, retfærdigt eller ej.

Hvad angår svaret, så er det sådan at jeg i nu 8 år har drevet et netværk med godt 500 brugere og 95 % af de netværksproblemer jeg står overfor skyldes dårlige netkort, hvorfor mit svar vil være fuldt korrekt i 95 % af tilfældene.

Så hvis mit svar nu er rigtigt, så er det vel jones100 du skal spørge 200 point for sådan et et sprm???
Avatar billede serverservice Praktikant
03. juli 2004 - 10:25 #12
Fik du skiftet netkortet - virkede det?
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
05. juli 2004 - 02:45 #13
Motorola surfboard 4100 er ikke lige frem værnet kendt for ha stabile modems, et typisk problem at den låser. man kan dog løse det med at sætte netkortet til at kører 10 baseT eller 10 half duplex....
Det er jo ikke givet det netkortet, jeg har selv haft webspeed hvor man bruger Motorola surfboards, hvor jeg havde lign problem (næsten da), dvs den låste og når den gjorde den tog jeg størm fra modemet og i igen, så kørte det igen. kunne løses med 10 baseT eller 10 half duplex på netkortet...

Just my thought
Avatar billede jones100 Nybegynder
05. juli 2004 - 08:13 #14
Jeg prøvede at skifte mit netkort..... hvilket resulterede i at jeg blev nød til at formatere mit system. Så hvis jeg kommer hjem fra arbejde idag, og min server ikke er på nettet, så er alt nok ved det gamle endnu.
Apocalyptica_apo : Jeg tror du har ret.... Jeg har undersøgt sagen og fandt derved udaf at mit firmvare i mit modem bliver opdateret i uge 27-28 på grund af dette problem.... Men jeg prøver lige at sætte netkortet til 10 BaseT elle 10 half duplex.
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
27. januar 2005 - 19:27 #15
Erm bliver der lukket eller noget ?