Avatar billede ostergaard Nybegynder
29. juni 2004 - 20:18 Der er 5 kommentarer

extern maxtor HD giver kernel panic

har lige købt en maxtor 250GB xtern HD som jeg sætter på G4 - jeg har i forvejen 1 xtra intern og 1 xtern maxtor (250 GB) på - den nye er sat i en ny port - men ser ud til at give problemer - hvad kan jeg gøre??
Avatar billede swifty_snipes Nybegynder
01. juli 2004 - 14:23 #1
hvilke problemer giver det ?, prøv evt at tage den xterne ha af, så du har en intern og en xtern...og hvad var problemet ?
Avatar billede ostergaard Nybegynder
01. juli 2004 - 16:35 #2
computeren går ned når jeg sætter 2 xterne HD på - ingen problemer givet der kun er én xtern HD på

man skal da ikke give firewirediske ID’er skal man? :)

der kommer den dersens brun/sorte dialogbox på skærmen der siger at man skal genstarte eller lukke maskinen…
Avatar billede styxx Nybegynder
02. juli 2004 - 18:29 #3
1. Har du prøvet at koble det nye drev på gennem det andet eksterne drev
2. Prøvet kun at tilslutte det nye eksterne drev
3. Evt. opdateret firmware på G4'er
4. Hvilken version af OS X kører du
Avatar billede styxx Nybegynder
02. juli 2004 - 18:30 #4
Øv, glem 2. Jeg må se at få læsebrillerne på.
Avatar billede swifty_snipes Nybegynder
02. juli 2004 - 19:16 #5
har du evt prøvet at skifte stik på harddiskene, der er måske problemer med den "andet firewire" stik/kortslutter ? sådan så du kører den nye hd. på den "gamle" port.. kan du det ?