Avatar billede dr.martin Nybegynder
29. juni 2004 - 20:14 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

pci grafik kort

hej
jeg har købt et nyt grafik kort til min computer der sidder i pci porten. Men jeg kan ikke bruge det da det kun er det der er onboard der vil. Pci grafikkort kan man kun se skrive bordet, men uden ikoner og start linie.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juni 2004 - 20:23 #1
Du skal måske disable onboard grafik i bios, før du får det fulde udbytte af dit nye kort.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juni 2004 - 20:24 #2
Glemte også lige at spørge, om Windows har fundet grafikkortet og om du har installeret den korekte driver ?
Avatar billede 1945 Nybegynder
29. juni 2004 - 20:24 #3
du bliver nødt til at deaktivere onboard grafik kort dette gøres best i bios men kan vist nok også gøres i enhedshånteringen
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juni 2004 - 20:28 #4
Det kan ikke gøres i enhedshåndtering. Det eneste man kan der, er at deaktivere indstalleret hardware. Men efter en genstart, finder pc'en blot hardwaren igen og så er opretter lige vidt *S*
Avatar billede 1945 Nybegynder
29. juni 2004 - 21:00 #5
ja så er der kun bios tilbage kan du finde ud af det
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juni 2004 - 21:15 #6
For at komme ind i bios, skal du sansynligvis taste <Delete> under opstarten. Men det afhænger af, hvilken bios du har. Tjek evt. din manual *S*
Avatar billede zenze Nybegynder
29. juni 2004 - 21:37 #7
Kan du ikke køre begge samtidigt og så sætte BIOS til "init PCI first". - En sådan indstilling findes for nogle bundkort.
Iøvrigt burde du kunne sætte 2 skærme til, når du har et grafikkort i et PCI slot.
Avatar billede dr.martin Nybegynder
30. juni 2004 - 06:51 #8
Det prøver jeg lige i dag, det er nemlig ikke min compuetr. Jeg skriver lige senere
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. juli 2004 - 23:32 #9
Det er "senere" nu opretter *S*
Avatar billede dr.martin Nybegynder
12. juli 2004 - 09:59 #10
jeg ved ikke hvordan jeggår med point, jeg har prøvet
Avatar billede freehelp Praktikant
12. juli 2004 - 10:01 #11
Avatar billede victor-1 Nybegynder
12. juli 2004 - 23:22 #12
Det jeg fiskede efter med min kommentar her - 11/07-2004 23:32:48 var, om du havde fået løst problemet :o)

Det med pointafgivelse er nemt, når bare man lige ved hvordan *S*
Hvis en bruger har hjulpet dig, men endnu ikke har lagt et svar, kan du bede ham/hende gøre det og derefter acceptere svaret. Det gør du ved at markere brugernavnet i boksen til venstre, og klikke på Accepter.

Hvis der er flere svar:
1: Alle svar har været gode og hjulpet dig, så markerer du alle navnene i navneboxen, og trykker på accepter, så bliver point delt lige imellem svarerne.

2: Et svar var bedre, men de andre har også hjulpet dig, så trykker du på avanceret, og tildeler hver svarer det antal point du synes.

3: Der var kun et svar du kunne bruge, så markerer du det navn med det brugbare svar og trykker accepter, på den måde bliver alle andre svar samtidig afvist.

Et spørgsmål er først lukket når du har accepteret et eller flere svar.
Avatar billede dr.martin Nybegynder
13. juli 2004 - 19:01 #13
jeg kan ikke accepter, du står der ikke.
Avatar billede zenze Nybegynder
13. juli 2004 - 19:58 #14
Lad os nu høre hvad der løste problemet.
Er der onboard grafikkort, så har der vel også været installeret drivere til det, - og det er ikke smart at have grafikdrivere til flere forskellige kort.
Normalt er der ingen muligheder for at disable onboard grafik i BIOS. Man sætter bare et kort i AGP-porten og så kører det. Er det PCI-grafik, så aner jeg ikke hvad der sker.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. juli 2004 - 17:37 #15
Jeg kan da smide et svar, hvis det er det du mangler. Men accepter det kun, hvis det var mine kommentarer som hjalp dig *S*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juli 2004 - 11:02 #16
Hallo *S*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juli 2004 - 15:01 #17
Takker :)