Avatar billede tildemis Nybegynder
29. juni 2004 - 19:22 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Printerhjælp HP/XP

Hej!

Min printer HP720C vil ikke printe.
Printerikonet er der.
Drivere er opdateret.

Men intet bliver skrevet ud.
Har tjekket printeren - den virker på en anden XP-maskine.

Nu har jeg afinstalleret printeren - men cd-rommen der fulgte med - indeholder ikke XP-drivere.
Har så prøvet at hente den på HP´s side, men ved tjek dér, siger den, at ingen printer var fundet...?

Hvad gør jeg?
Printeren er der - men har ingen Xp-drivere til den.

Mange hilsner og tak
tildemis
Avatar billede 1945 Nybegynder
29. juni 2004 - 19:32 #2
Prøv at fjerne alle printere i printer og faxenheder og genstart så med printeren sat til XP skulle helst finde og den har også drivere
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. juni 2004 - 19:34 #3
Hvis det er en USB printer, så prøv at tage stikke ud og sætte det i igen.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juni 2004 - 19:34 #4
Avatar billede tildemis Nybegynder
29. juni 2004 - 19:41 #5
Hej!

Har prøvet linkene adskellige gange i dag, men faldt lige over denne: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/genericDocument?lc=en&cc=us&docname=bps02690

Jeg har også en scanner 5200c, som ikke virker - kan se, at der med disse to produkter kan være fejl. Men forstår ikke, hvordan det afhjælpes
Avatar billede tildemis Nybegynder
29. juni 2004 - 19:42 #6
Scanneren er pt. dog ikke installeret - da jeg opgav  :O(
Avatar billede tildemis Nybegynder
29. juni 2004 - 20:21 #7
Har ordet og rodet - printerikonet er der - nu går printene i kø og så sker der ikke mere.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juni 2004 - 20:25 #8
Er printeren tændt *S*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juni 2004 - 20:26 #9
Kan du evt. lave en rensefunktion af printerdyserne - vil den det ?
Avatar billede tildemis Nybegynder
29. juni 2004 - 20:29 #10
Ja - under alt det her, har den været tændt.

Normalt når jeg skriver ud - så tænder den selv.

Den har 2 helt nye patroner i.

Jeg har 2 XP-maskiner - ligeså snart jeg sætter stikkene over i den anden, er der ingen problemer overhovedet.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juni 2004 - 20:49 #11
Start - Kør - Skriv - sfc /scannow
Husk mellemrummet mellem    sfc og /

sfc = (S)ystem(F)ile(C)hecker

Din Windows cd skal ligge i drevet mens du gør det.

Hjælper det heller ikke må du i gang med en rep.
Sådan foretager du en reparation af Win XP eller Windows 2000 -

1: Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at i din bios skal dit cd-rom drev være sat til first boot device.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du springe det første tilbud om reparation over og fortsætte din installation (nyinstallation)

2: Nu kan du så vælge hvilket drev din (nye) installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

3: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og spørger om du vil slette det (L) eller om du vil lave en reparation (R) – vælg  reparer.

4: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt og det bedste ved det hele er, at pc’en slipper af med alle fejlene.

5. Slap lidt af, mens pc'en arbejder.

6: PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

Nedenstående link er en god hjælp.

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
Avatar billede tildemis Nybegynder
29. juni 2004 - 20:50 #12
Nope - vil ikke rense el. justere.
Avatar billede tildemis Nybegynder
29. juni 2004 - 20:53 #13
Lavede en repair for et par dage siden - og da printeren virkede på den anden XPér, ville jeg så flytte den tilbage, da det er på denne jeg modtager post - og skriver mest ud.

Så har faktisk prøvet det - også......
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juni 2004 - 20:56 #14
Hvordan ser enhedshåndtering ud på maskinen, hvor det ikke virker ?
Der må ikke være nogle gule markeringer.
Avatar billede tildemis Nybegynder
29. juni 2004 - 21:00 #15
Aldrig en eneste gul klat. - men tilgengæld viser den heller ikke, at der er en printer?  Burde den ikke være dér?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juni 2004 - 21:04 #16
Jo helt klart - det er det der er problemet.
Har du prøvet manuelt - "Tilføj ny hardware" ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juni 2004 - 21:05 #17
Kontrolpanel -> Klasisk visning -> Tilføj hardware.
Avatar billede tildemis Nybegynder
29. juni 2004 - 21:14 #18
Har tilføjet en printer - den kopiere også driverfiler over, kan jeg se, - men kommer dertil, hvor den vil udskrive en testside - så er ballet forbi og printerikones v/uret har et ? på sig og dokumenter i kø.
Stadig ingen printer i enhedshåndteringen.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juni 2004 - 21:18 #19
Hmm - mystisk ???
Kablet er i orden ?
Kører du USB eller parallel ?
Hvis USB - skal det være enablet i bios.
Avatar billede tildemis Nybegynder
29. juni 2004 - 21:21 #20
parallel - kablet virker på den anden XP
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juni 2004 - 21:28 #21
Kan evt. være parallel-indgangen på dit bundkort, som er defekt.
Har du mulighed for at prøve USB i stedet ?
Avatar billede tildemis Nybegynder
29. juni 2004 - 21:30 #22
Har prøvet at fjerne printer i tilføj/fjern - og tilføj hardw. installere printer både manuelt og aut. - ved aut. siger den at den ikke kan finde plug and play, hvorfor jeg prøver manuelt.
Prøver så med den cd, der fulgte med, men så kommer meddelelsen, at den ikke er digitalt signeret ( nej, det er en gammel svend og er ikke til xp ) hvorfor jeg fortsætter manuelt.
Printerikonet kommer frem i Scannere/printere - men NU findes den heller ikke under tilføj/fjern.....
Tak for kaffe..
Avatar billede tildemis Nybegynder
29. juni 2004 - 21:33 #23
ingen mulighed for USB-afprøvning.

Men er den ikke bare en drillepind? eller hvad?

Godt nok har jeg ikke verdens største forstand på dette her, - men det er ikke logisk, at den accepterer noget tilføjet, hvorefter den så ikke viser, at det er der..
Avatar billede tildemis Nybegynder
29. juni 2004 - 21:38 #24
Faktisk er problemt det samme med scanneren ( HP5200C ) - den er taget fra nu.
Den kunne også ses i Scannere/Printere, men virkede ikke. Om den kunne ses andre steder - kan jeg ikke huske.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juni 2004 - 21:42 #25
Tja - som jeg skrev før vil jeg tro det bunder i en hardwarefejl på dit bundkort.
Jeg er desværre tømt for andre idéer på nuværende tidspunkt, men du må jo vente og se, om der skulle komme et klogt hoved forbi her, som løser det med et fingerknips.
Jeg håber du får det til at virke *S*
Avatar billede tildemis Nybegynder
29. juni 2004 - 21:44 #26
ØV-bøv - maskinen er ny!

1000 tak for nu - kigger herind imorgen efter job *SS*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juni 2004 - 21:47 #27
Et sidste gæt for i dag. Prøv at resætte (setup defaults) din bios og forsøg at installere igen.
Avatar billede tildemis Nybegynder
01. juli 2004 - 21:03 #28
Hejsa!

Da der ingen usb-stik er i printeren - låner jeg imorgen en ny printer med hjem fra arbejde m. parallel-kabel - så jeg kan få tjekket af om, der er hardwarefejl på bundkortet.
Ét sted skal jeg vel starte :O)

Giver lyd om, hvordan det spænder an.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. juli 2004 - 23:30 #29
Giv lyd opretter *S*
Avatar billede tildemis Nybegynder
12. juli 2004 - 07:00 #30
Hejsa!

Den lånte printer gav samme resultat - nu har de fået grå hår i IT-afd., og vil ved selvsyn se, at jeg ikke tager fis på dem.

Det fik de så lov til :O)

Vi forsøgte med endnu en printer - negativ resultat.
Opdaterede bundkortet - hvilket resulterede i, at printeren ville printe med usb-kabel, men ikke parallel.

Nu sendes maskinen retur/til fejlfinding efter uge 34/ferien, så må jeg afvente resultatet af det.....

God ferie
Avatar billede victor-1 Nybegynder
12. juli 2004 - 23:53 #31
Bliver mere og mere sikker på, at min kommentar 29/06-2004 21:42:05 (øverste linie) holder stik *S*
Bliver spændende at følge det videre forløb.

God ferie til dig også ;o)
Avatar billede tildemis Nybegynder
13. juli 2004 - 07:05 #32
*SS*
Jeg kan tilføje, at diskettedrevet heller ikke dur - hører det til i samme ende af bundkortet?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juli 2004 - 11:04 #33
Noget nyt ? *S*
Avatar billede tildemis Nybegynder
20. juli 2004 - 11:35 #34
*SS* nope - men kan da bruge nettet  :O)

Den sendes først til rep/fejlfinding efter uge 34.
Værkstedet har ferie og jeg har ferie - og vil ikke undvære den. Der sker jo heller ikke en brik ved, at den står i "kø" på deres hylder, mens de har ferie. Så er det meget bedre, at jeg kan trække ind i skyggen og fornøje mig, når solen og de 30 grader bider for meget *GG*

Men du kan være helt rolig - jeg skal nok lægge besked ligeså snart, jeg kender "fejlen" - men tror 110%, at du har ret!

God sommer
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juli 2004 - 11:55 #35
Er skam helt rolig *GG*
Blot lidt spændt på hvad udfaldet bliver.

ILM ;o)
Avatar billede tildemis Nybegynder
18. september 2004 - 13:27 #36
Hej victor!

Nu skal du bare høre.....

Maskinen blev sendt af sted - de "tjekkede den" - og sendte den tilbage med kommentaren "ingen fejl" - så ringede jeg og spurgte: "om ingen fejl" var rettet.
De havde installeret den samme printer 5 gange uden problemer. Fint nok!  Det kunne jeg jo også. Men havde de prøvet at printe ud? NEJ!!!  Nej, det havde de glemt.
Så af sted med pakken igen ( uden den havde været pakket op ) - de installerer igen OG kan printe ud. Prøver med flere andre printere - samme resultat - det virker...!?!? og de har ikke pillet ved noget overhovedet.
Ja, så må jeg jo bede dem sende den retur til mig ( man kan jo ikke være indlagt uden at fejle noget, vel?! *ss*).
Jeg har imellemtiden også købt en HP1215 - så håbede, at den ville virke.

Nu er den pakket ud - og minsanten om den ikke virker på BÅDE Hp720c og 1215...?!?!?

Ingen fatter en brik!
Hans bedste bud var - at en tur ud i det blå med Postdanmark - var kuren, der skulle til  :O)

Jeg vil ikke spekulere mere over det problem, men glæde mig over, at alt virker og vi nu har en printer til begge maskiner - der virker *SS*

Takker for din tid og opbakning - og deler gerne pointene ud til dig.

Knus
tildemis
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. september 2004 - 14:22 #37
*GG*
Sjov oplevelse - dit grej har nok som vi andre ind i mellem gør, trængt til en lille ferie, væk hjemmefra. Computere lever i større og større grad deres eget liv *S*

Men det var jo godt det til sidst endte lykkeligt og jeg siger velbekomme og takker mange gange for pointene.

Go' vind ;o)