Avatar billede happyhenrik Nybegynder
29. juni 2004 - 16:38 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Fryser ved Windows is starting up

Jeg kører XP UK SP1. jeg skulle lige åbne et jpg billede og så frøs dyret. Slukkede på den hårde måde hvorefter jeg når til det blå billed med "Windows is starting up..." - og så sker der ikke mere.. :(

Nogen der kan hjælpe ?

jeg har ikke installeret nyt hardware - af software har jeg kun opdateret min spamfighter til den nyeste version
Avatar billede jabas Nybegynder
29. juni 2004 - 16:42 #1
ja har haft samme problem !

når den er ved at starte op (iden den fryser) klik F8 og vælg fejlsikret tilstand og gendan den så ! så virker det...

hvis ikke så skriv lige så vil jeg prøve at hjælpe dig yderliger
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
29. juni 2004 - 16:47 #2
ja det skal da også lige nævnes at jeg har kørt Norton utilities for nogle dage siden, men har haft genstartet en del gange siden
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
29. juni 2004 - 16:47 #3
har prøvet den der last known good menu - duede ik
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
29. juni 2004 - 16:53 #4
det skal lige siges at den fryser ikke 100% - mu kan bevæges og num og caps lock kan aktiveres - den står bare stille på billedet "Windows is starting up..."
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
29. juni 2004 - 16:53 #5
mu = mus
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
29. juni 2004 - 16:55 #6
Når jeg trykker F8 og vælger "Safe Mode" ender den bare i samme frosne billede
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. juni 2004 - 17:12 #7
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. juni 2004 - 17:12 #8
prøv at reset din bios, eller tag 1 ramblok, hvis du har 2 i.

er der nogle beeps..?
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
29. juni 2004 - 17:59 #9
ingen beeps - tvivler også på at det er HW relateret. Den fryser jo først lige inden et evt. logon vindue vil komme frem...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. juni 2004 - 18:23 #10
Prøv den repair der er beskrevt i linket jeg har lagt.
http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm#How to Repair Windows XP by Installing Over top of Existing Setup:
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
29. juni 2004 - 18:42 #11
Tonny -> prøver
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
29. juni 2004 - 19:05 #12
det er ikke godt..... den er gået igang med installationen.. dvs. den står bare og laver ingenting ved installing windows. Der står at det vil tage ca. 39 minutter endnu... sådan har der stået i en ½ time nu.... det kan da ikke passe.... eller hvad ?

desuden blinker den grønne aktivitets diode på pc'en ikke.

det eneste der egentlig sker på skærmen er, at den tekst der er i midten, hvor MS reklamerer for alle de fine ting xp kan, skifter
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. juni 2004 - 19:11 #13
Nej, det er ikke godt. Den skulle gerne spurte derud af og blive færdig på ml 30 og 45 minutter. Det tyder nok på at skaderne er større end jeg antog.

Prøv at gå i bios og load "optimal settings" eller hvad det nu hedder i din bios, og prøv så at reparere igen.
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
29. juni 2004 - 19:12 #14
:(

Prøver
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
29. juni 2004 - 19:18 #15
hjalp ikke - den kørte godtnok en chkdsk lige bagefter, men nu hænger den igen...

tror vist vi snakker re-install :(
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. juni 2004 - 19:23 #16
Der er godt nok noget der tyder på det. Det eneste der bekymrer mig lidt er om den vil være istand til at installere igen, når den nu ikke kan lave en repair.
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
29. juni 2004 - 19:38 #17
schy..... :)
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
29. juni 2004 - 20:34 #18
hmm... prøvede lige at tage min ekstra harddisk ud af mskinen.. så kører den sgu.... weird...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. juni 2004 - 20:38 #19
Ahh...Wa ???
Jeg sidder og prøver med at komme på en længere intelligent udredning, men nej. Det lykkedes ikke. :-(
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
29. juni 2004 - 20:42 #20
sgu for dårligt :)

Gad vide om disk 2 er defekt.... godt at jeg har backup af den.... der er 2 måneder gammel :( typisk....
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
29. juni 2004 - 20:45 #21
men den kørte jo den installation nu, og nu står den bare og booter uden at loade windows :(
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. juni 2004 - 20:54 #22
Du kan heller ikke komme i fejlsikret tilstand ?
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
29. juni 2004 - 20:57 #23
nope - prøver at køre installationen igen
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. juni 2004 - 21:25 #24
kan det ikke være at den er forkert installet i bios..?
sidder netop ved en maskine, som kører på #auto#.. i bios drive detect.. og det kan xp ikke li´.. den vil ha+ feks, lba.. eller at man manuelt intaster bla bla...?

:O)
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
29. juni 2004 - 21:42 #25
tvivler.. den har jo fungeret upåklageligt i knap et år...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. juni 2004 - 22:12 #26
det er tit at når det ikke virker, er det en latterlig hd, fejl. el. bios setting..?
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
29. juni 2004 - 22:19 #27
har rodet bios igennem... har også prøvet at smide disken i en anden pc... virkede heller ikke der :(
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juli 2004 - 09:09 #28
Fandt du ud af om disken var helt færdig ?
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
21. juli 2004 - 09:31 #29
vupsi.. havde da lige glemt den her. På maxtor's hjemmeside kan man hente et tool der kan chekke om disken er død - det var den. Så den blev sendt retur til maxtor i Irland som en garantisag - 1 uge efter kom der en ny :)
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
21. juli 2004 - 09:32 #30
men jeg mangler svar for at kunne lukke...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juli 2004 - 09:37 #31
Det kan vi ikke have, så her er et svar fra mig :)

Men du fandt selv løsningen, så det vil være helt iorden selv at lægge et svar og tage pointene retur.
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
21. juli 2004 - 09:48 #32
:-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juli 2004 - 09:51 #33
Takker :)