Avatar billede nickel Nybegynder
29. juni 2004 - 12:44 Der er 8 kommentarer

Router og reset ?

Hey, jeg overvejer at resette min router, men hva sker der hvis man trykker på den lille knap "reset" omme bag på min router ?

Skal jeg til at installere hele min internet forfra, eller ?

Plz help... Tak.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2004 - 12:49 #1
Det der plejer at ske er at alle routerens indstillinger bliver sat til "factory default", dvs. som da den forlod fabrikken. Bemærk at det gælder evt. porte du har åbnet/lukket og admin password.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2004 - 12:50 #2
...brug det kun som sidste udvej :-)
Avatar billede zilladk Nybegynder
29. juni 2004 - 12:54 #3
der findes også en reset funktion i nogle routere, under konfig menuen. Den lukker egentligt bare dit internet og smider alt data. Den 0 stiller ikke routeren. Du kunne også prøve at slukker din router i 2min og så tænde den.

Hvis vi skal være lidt mere præcise så må du sige hvilken router og hvad problemet er :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. juni 2004 - 13:15 #4
Reset knappen bag på en linksys router sletter alle dine indstillinger!
Avatar billede nickel Nybegynder
29. juni 2004 - 16:10 #5
Jeg har en router Cisco SOHO 91 med TDC som udbyder. Det er fordi jeg skal have åbnet en port (6112) og når jeg taster min ip på routern ind i et nyt vindue sker der ikke noget. Så jeg kan ikke komme ind i indstillingerne for min router så jeg kan åbne den port.
Avatar billede zilladk Nybegynder
29. juni 2004 - 18:34 #6
lad den lige stå til en af de der kloge mennesker der kan huske konfiguration af cisco routere kommer forbi...
Avatar billede nickel Nybegynder
29. juni 2004 - 23:48 #7
Tja, det tror jeg os jeg gør :) Tør ik helt at trykke på knappen, selvom det er fristende.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2004 - 00:11 #8
Har du ikke mulighed for at indstille routeren via din browser ?

Noget der ligner:
http://www.cisco.com/en/US/products/hw/routers/ps380/prod_quick_installation_guide09186a008010e5ba.html