Avatar billede keldo Nybegynder
29. juni 2004 - 11:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Langsom printer over netværk, hvorfor?

Jeg har et trådløst netværk, hvor jeg for nyligt har installeret en ny printer. Den sidder på computer A, og de andre computerer i netværket har adgang til den da jeg har delt printeren. Det printer også fint, men er ekstrem langsomt om at sende data fra en netværkscomputer til printeren. På den gamle printer, gik der 0,5 sek når jeg skulle printe fra ex. Word, Excel eller Access. Nu når jeg klikker print, står den og tænker i 10-15 sek før der sker noget. Det gælder dog kun de andre computere. Ikke den computer printeren er koplet på. Er der nogen som ved hvorfor det går så langsomt?? Både den gamle og den nye printer er en brother.
Avatar billede keldo Nybegynder
29. juni 2004 - 11:37 #1
Jeg skulle måske tilføje at det er specielt den første gang jeg skal printe, den er meget langsom. Derefter går det lidt hurtigere. Men som sagt på den gamle printer gik det fint hurtigt hele tiden.
Avatar billede kraftwerk Nybegynder
29. juni 2004 - 14:43 #2
Hvor meget RAM har din nye printer?
Avatar billede keldo Nybegynder
29. juni 2004 - 23:13 #3
Den har 32 MB, den gl. havde vist 2 eller 4 mb. Det er en helt ny 24ppm laser så det burde ikke være printeren. Men måske noget med driveren?? Eller den er for længe om at svarer over det trådløse netværk?
Avatar billede kraftwerk Nybegynder
02. juli 2004 - 18:00 #4
Har du opdaterer drivrutinen på den andre PC'er?
Avatar billede keldo Nybegynder
03. juli 2004 - 11:38 #5
Mener du driverne?? Ja dem har jeg opdateret
Avatar billede keldo Nybegynder
12. august 2004 - 13:55 #6
hmm
Avatar billede keldo Nybegynder
12. august 2004 - 13:56 #7
Lukker uden svar.