Avatar billede plyssermand Nybegynder
28. juni 2004 - 22:06 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor vir Ctrl+alt+del ikke?

hver gang jeg trykker ctrl+alt+del så kan jeg se at joblisten bliver åbnet, men den forsvinder på under et sek.

jeg har ogaå lige oplevet det med liveupdate.

er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får det til at virke igen?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
28. juni 2004 - 22:19 #1
Har du prøvet at højreklikke procces liniene, joblist.?
eller ligger ikonet i systray.?

Jeg ville nok lige checke for virus el. lign.
tømme temp,inter temp filer m.m..
Prøve evt. en sfc /scannow. (med xp.. hvis xp..cdén i.)
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
28. juni 2004 - 22:22 #2
HUSK OGSÅ AT FJERNE COOKIES!
Avatar billede andersenph Nybegynder
28. juni 2004 - 22:41 #3
Du skal hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :        http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. juni 2004 - 22:44 #4
Du har virus.

Prøv at se om du kan komme ind i msconfig og deaktivere alle emner under start fanbebladet, genstart og se om du nu kan få joblisten frem. Kan du det så lav en online virus-scan med det samme.

Ellers må du i fejlsikret tilstand og slå start-emnerne fra i msconfig.
Det kan ikke betale sig at forsøge at virusscanne før du får deaktiveret det program/vira som overvåger liveupdate, joblisten, antivirus osv.
Avatar billede plyssermand Nybegynder
29. juni 2004 - 19:23 #5
Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ccPxySvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\DATALA~1\DATALA~1.EXE
C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~2\TRAYAP~1.EXE
C:\WINDOWS\System32\NO POP.EXE
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\Services\SERVIC~1.EXE
C:\PROGRA~1\WIDCOMM\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE
C:\Documents and Settings\Mike Andersen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\CZ27818F\HijackThis[1].exe

O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {4AA53BC7-111C-7EE5-E4D3-93D6F689E8B7} - C:\PROGRA~1\IDLEBA~1\ShimOne.dll (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: camp ace - {1541D8F8-79DA-8AC8-A4E9-51A572618284} - C:\PROGRA~1\IDLEBA~1\ShimOne.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [mixlong] C:\PROGRA~1\mpeg junk\INTRALOUDSAFE.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DataLayer] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\DATALA~1\DATALA~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~2\TRAYAP~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ElbyCheckAnyDVD] "C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\ElbyCheck.exe" /L AnyDVD
O4 - HKLM\..\Run: [AnyDVD] C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneDVDElbyDelay] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneDVD\ElbyCheck.exe" /L ElbyDelay
O4 - HKLM\..\Run: [PopUp Stopper] NO POP.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\SNDMon.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [Ultimate Popup Killer] C:\Programmer\Ultimate Popup Killer\Popupkiller.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\RunOnce: [PopUp Stopper] NO POP.EXE
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O8 - Extra context menu item: Send To &Bluetooth - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38129.3363773148
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede plyssermand Nybegynder
29. juni 2004 - 19:24 #6
så har i lidt at tænke over;)
Avatar billede andersenph Nybegynder
30. juni 2004 - 08:05 #7
Ja men så kigger jeg lidt på den og tænker lidt *S*
Avatar billede andersenph Nybegynder
30. juni 2004 - 08:08 #8
Først opretter du en mappe kun til hijackthis og lægger programmet derover. Så har vi nemlig styr på backup filerne.
Kommer du til at slette noget forkert, kan vi altid komme tilbage og lave en restore. Derfor skal Hijack have sin egen mappe.

Andet vigtige punkt er at slå systemgendannelsen fra. Højreklik på Denne Computer på skrivebordet, vælg Egenskaber og fanebladet Systemgendannelse og sæt flueben i Deaktiver systemgendannelse. Klik ok og genstart.
Ellers genskabes alt hvad vi fjerner.

Hvis du har Windows 98 eller 2000, kan du ikke slå systemgendannelse fra, fordi det findes ikke i de versioner.

Derefter skal du åbne hijackthis.
Du skal vinge disse filer af, jeg har beskrevet nedenunder.
Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned.
Click på Fix checked.
O2 - BHO: (no name) - {4AA53BC7-111C-7EE5-E4D3-93D6F689E8B7} - C:\PROGRA~1\IDLEBA~1\ShimOne.dll (file missing)
O3 - Toolbar: camp ace - {1541D8F8-79DA-8AC8-A4E9-51A572618284} - C:\PROGRA~1\IDLEBA~1\ShimOne.dll (file missing)

Genstart og kom med ny log til kontrol.

Prøv og se om det har hjulpet.
Avatar billede plyssermand Nybegynder
30. juni 2004 - 11:30 #9
okay... går igan nu!
Avatar billede plyssermand Nybegynder
30. juni 2004 - 11:44 #10
Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ccPxySvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\DATALA~1\DATALA~1.EXE
C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~2\TRAYAP~1.EXE
C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
C:\WINDOWS\System32\NO POP.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\Services\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\Ultimate Popup Killer\Popupkiller.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\PROGRA~1\WIDCOMM\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Documents and Settings\Mike Andersen\Dokumenter\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.searchby.net/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [mixlong] C:\PROGRA~1\mpeg junk\INTRALOUDSAFE.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DataLayer] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\DATALA~1\DATALA~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~2\TRAYAP~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ElbyCheckAnyDVD] "C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\ElbyCheck.exe" /L AnyDVD
O4 - HKLM\..\Run: [AnyDVD] C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneDVDElbyDelay] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneDVD\ElbyCheck.exe" /L ElbyDelay
O4 - HKLM\..\Run: [PopUp Stopper] NO POP.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\SNDMon.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [Ultimate Popup Killer] C:\Programmer\Ultimate Popup Killer\Popupkiller.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\RunOnce: [PopUp Stopper] NO POP.EXE
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O8 - Extra context menu item: Send To &Bluetooth - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38129.3363773148
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede plyssermand Nybegynder
30. juni 2004 - 11:45 #11
virker stadig ikke.. har stadig det problem som i overskriften!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juni 2004 - 11:57 #12
Fjern denne så er jeg sikker på det virker igen:
O4 - HKLM\..\Run: [PopUp Stopper] NO POP.EXE
Avatar billede andersenph Nybegynder
30. juni 2004 - 12:01 #13
->tonnybrandt-> Det kunne faktisk godt være den der er problemet.
Nogle gange er de popupstoppere lidt for effektive :O)

->plyssermand -> Hvis du fixer 04 no pop, skal du også slette C:\WINDOWS\System32\NO POP.EXE
Det kan være du skal gøre det i fejlsikret tilstand. Det er ikke sikkert du får lov ellers.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juni 2004 - 12:05 #14
Grunden til min "skråsikkerhed" er denne side. Den er halvvejs på fransk, men jeg mener at kunne læse at det er præcis samme problem som her og at løsningen var at fjerne præcis den fil og den tilhørende run-linie.
http://www.infos-du-net.com/en/forum/topic-2800-10-probleme-avec-le-gestionnaire-des-taches-sous-xp
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juni 2004 - 12:07 #15
Også her er den tilstede i et problem af samme type. De har dog ikke fundet løsningen.
http://forums.techguy.org/t240801.html
Avatar billede plyssermand Nybegynder
30. juni 2004 - 17:07 #16
ikke for at skuffe jer, men virker stadig ikke!
og dog, for nu kan jeg nå at se at den åbner og er åben i omkring 1 sek, og så lukker den igen!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juni 2004 - 17:35 #17
Hmm... prøv lige at downloadet dette tool, som er en process-viewer.
http://www.mac-net.com/428484.page

Kig efter om den "no pop.exe" stadig er aktiv. Er den det så slå den ihjel.
Avatar billede plyssermand Nybegynder
30. juni 2004 - 19:51 #18
det gjorde den og den er dræbt!!!!

og JUBIII det virker!!!

i er bare super gode;)

takker
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juni 2004 - 19:53 #19
Fedt *s*
Takker for point :-)