Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
28. juni 2004 - 18:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til C5

Hej exp

Er der nogen der kan anbefale et alternativ til C5? jeg er p*ssetræt af at vi skal ud og købe ekstra database plads en gang om året. føler også at vi blev bondefanget lidt da igen fortalte os at det var nødvendigt. det skal helst være muligt at importere data fra C5 da vi har oprettet en del her. På forhånd tak
Avatar billede weblance Nybegynder
28. juni 2004 - 18:43 #1
Stone's SummaSumarum er et glimrende alternativ til C5. Den findes i forskellige "størrelser" eller versioner alt efter hvad du skal bruge programmet til. Samtidig er det nemt at bruge og billigt. Programmes findes på http://www.summarum.dk/
Avatar billede powernodes Nybegynder
28. juni 2004 - 20:20 #2
Avatar billede mariaf Juniormester
28. juni 2004 - 22:39 #3
Det kommer meget an på hvad i bruger C5 til. Hvis det er lidt hyggebogføring i en klub/forening, så er winfinans glimrende. Bruger i kun Finans/debitor/kreditor, men intet lagerstyring, så er SummaSummarum glimrende.
Når jeres database vokser så meget, så må det jo skyldes posteringer. I kunne jo lave en backup, rydde de gamle år og lave en eksport/import. Det vil nedbringe databasen, og vil udskyde købet af databaseplads - men I skal kunne selv, for det er som regel dyrere at få en konsulent til det, end det er at købe databaseplads.
Men ellers må I nok se i øjnene at proffesionelle bogføringsprogrammer koster penge.
Avatar billede danjo Novice
29. juni 2004 - 08:51 #4
C5 3.0 har et tillægsprogram, der hedder "Dbredu.exe". Det er et program, der selv kan reducere databasen efter en evt. komprimering af data.

Vi har oplevet, at det giver op til 40% reduktion af databasen. Ved at komprimere, mister man ikke data i den forstand, men får, i f.eks. lagerkartoteket, en postering pr. måned, pr. varenummer, der er et udtryk for den samlede tilgang eller afgang.

Ved at tage en backup inden man komprimerer og lægge den i et "årsbibliotek", har man altid adgang til alle sine data.
Avatar billede ortoft Nybegynder
15. juli 2004 - 17:52 #5
Et alternativ - med fri databaseplads - kunne også være onlineudgaven af det nyeste skud på stammen fra Microsoft Business Solutions - nemlig Axapta.

Onlineudgaven med fri databaseplads kaldes MBS Axapta Servichosting og kan fra 149 DKK pr. bruger pr. måned lejes hos bl.a. BDO Informatik.

Læs mere på www.bdo.dk/axapta...
Avatar billede draeber Nybegynder
01. august 2005 - 10:18 #6
Jeg vil da også gerne nævne AirBoss www.airboss.dk
Det kører jeg selv og flere af mine kunder. Fungerer rigtigt godt til det meste.
Avatar billede kc170580 Nybegynder
04. december 2005 - 16:51 #7
Du skal ikke købe Airboss eller Pc-firma.

Jeg kender mange der bruger og har brugt det. Den kan lave en del underlige fejl, som f.eks. flytte en postering efter den er bogført. Hvis man opdager en feje, og kontakter firmaet som har lavet lortet, nægter de alle fejl, og er ellers meget ubehøvlet. HVIS DU DA KAN KOMME IGENNEM TIL DEM.
Avatar billede draeber Nybegynder
05. december 2005 - 07:48 #8
->kc170580
Hvor har du de oplysninger fra?
Jeg kører nu selv med AirBOSS ver. 7 som er kommer med opdateringsabo. for automatisk at opdatere for fejl (som alle andre programmer i øvrigt også har). Tidligere kørte jeg med PC Firma v. 4, det vil jeg gerne indrømme gav nogle problemer, men det var nogle mærkelige fejl, som de MEGET gerne ville kigge nærmere på hos CircuitData, som laver programmerne. Før det kørte jeg med CirFirma, som i 6 år ikke lavede fejl en eneste gang. Når jeg har haft opdateret en fejl i såvel PC Firma som den nye AirBOSS er den blevet rettet næsten øjeblikket i koden og der er kommet en opdatering indenfor en dags tid eller to, afhængig af fejlens omfang.
Eftersom PC Firma heller ikke har lavet nogle af disse fejl hos mine kunder ( det ville jeg med 99,9% sikkerhed have hørt om) og at min revisor heller ikke er bleg for at anbefale det, kan jeg slet ikke forholde mig til din kommentar.
Hvis man ellers ringer indenfor åbningstiden til CircuitData, plejer man da at komme igennem med det samme. Jeg har fat i dem næsten ugentligt vedr. diverse spørgsmål, og jeg tror kun at jeg har oplevet problemer en enkelt gang eller to.

Det skal i øvrigt lige siges at fejlene i min PC Firma med stor sandsynlighed skyldtes en fejlinstallation af et andet program på min PC!
Avatar billede mariaf Juniormester
05. december 2005 - 08:11 #9
Jo, men hvor mange steder kunne du få rettet fejl? Kun hos leverandøren, eller kunne du også selv rette programmeringsfejlene? Og kunne andre? Det er trods alt ret vigtigt - det kunne jo være kritisk.
Avatar billede kc170580 Nybegynder
05. december 2005 - 08:40 #10
Det er op Jer selv hvad i vil vælge, men jeg kan kun bidrage med MINE oplevelser omkring det. Og der er IKKE gode.

Ingen tvivl om der er fejl i næsten alle programmer, men bare så de vil erkende der er fejl. Heldig vis er de ikke alle lige store, men når den flytter momsen som vinden blæser siger jeg STOP.

God jul til alle.
Avatar billede draeber Nybegynder
05. december 2005 - 08:50 #11
-> mariaf jeg kunne ikke selv rette fejlen, da jeg ikke har indsigt i, det sprog som det er programmeret i, hvis jeg havde, ved jeg ikke om det var muligt. Jeg mener i hvert fald at have fået at vide, det skulle være muligt at lave lidt småændringer selv, men hvordan ved jeg ikke. Men leverandøren har rettet fejlen hurtigt, nrå man har ringet og der er meget langt i mellem fejlene. I den version jeg kører nu (7), kommer opdateringerne automatisk, indtil denne version skal man selv hente dem på Circuit Datas hjemmeside.

->kc170580 Jeg har aldrig hørt om denne fejl før, andet end hvis man selv har lavet en fejl! er du sikker på det ikke er tilfældet her også? Giv et konkret eksempel på "når den flytter momsen som vinden blæser", så kan det jo være at der er en logisk forklaring...
Avatar billede kc170580 Nybegynder
05. december 2005 - 09:20 #12
Jeg kan se i min kasseklade hvordan den er posteret.
Og det er ikke hver gang den gør det.