Avatar billede plyssermand Nybegynder
28. juni 2004 - 04:14 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Hvilke dvd skiver?

hej jeg ved ikke hvilke brændbare dvd skiver jeg skal købe.

jeg har tænkt mig at bestille dem fra www.wesellcd.com, men de sidste jeg bestilte kunne ikke åbnes på min computer, men når jeg prøver at brænde dem på nogen andre så kan de godt åbnes.

så nu ville jeg spørge her inde om der var nogen af jer der vidste hvilke nogen som helt sikkert kunne åbnes på commen.
Avatar billede nitram30 Nybegynder
28. juni 2004 - 07:35 #1
Jeg har på samme hjemmeside købt princo. De er ikke for gode efter min mening. Der er nemlig det at så virker de det ene sted og ikke det andet osv....

Har på samme hjemmeside lige bestilt premium dvd+r hjem. Får dem måske nok i dag med posten.

Hvad mener du forresten helt nøjagtig med at du ikke kan åbne dem?
At du ikke kan se indholdet på pladerne?
Avatar billede lucas2000 Novice
28. juni 2004 - 08:21 #2
Prøv at tjekke www.recordere.dk´ss forum, der et helt afsnit om dvd medier
Avatar billede plyssermand Nybegynder
28. juni 2004 - 21:54 #3
jeg mener at når jeg sætter den i mit dvd drev, så læser den helt vilt længe, hvorefter den gør ingenting. og når man går ind og vil åbne drevet så skriver den at der ikke er nogen i!
Avatar billede nitram30 Nybegynder
28. juni 2004 - 23:14 #4
Hvad er det for en brænder og plader vi taler om. ;-)
Avatar billede plyssermand Nybegynder
29. juni 2004 - 19:29 #5
vi snakker om
brænder: Toshiba SD-R5272 DVD +/- sort
skiver:Premium DVD-R, de er fra wesellcd.com
Avatar billede nitram30 Nybegynder
29. juni 2004 - 20:41 #6
Bruger du samme brænderprogram på 2 forskellige maskiner?
Virker de på den ene og ikke den anden pc?
Er det data du brænder?

Hey når du skriver.:
jeg mener at når jeg sætter den i mit dvd drev, så læser den helt vilt længe, hvorefter den gør ingenting. og når man går ind og vil åbne drevet så skriver den at der ikke er nogen i!

Er det et almindeligt dvd drev og ikke en brænder?
Så er det med garanti fordi pladen ikke er lukket.
Avatar billede plyssermand Nybegynder
29. juni 2004 - 21:17 #7
bruger kun en maskine!
virker på ingen computere jeg har prøvet med!
nej dvd film!

det er faktiske både i dvd drev og brænder... her bagge dele!
Avatar billede nitram30 Nybegynder
30. juni 2004 - 02:58 #8
Okay.
Er det kopi fra original eller download?
Hvilke programmer anvender du til brænding komprimering osv?

Mere så man kan guide sig ind på problemet. :-)
Avatar billede nitram30 Nybegynder
30. juni 2004 - 03:01 #9
Princo er faktisk gode nok.
Vil mene at fejlien ligger i de programmer du bruger.
Avatar billede plyssermand Nybegynder
30. juni 2004 - 11:50 #10
okay her får du en bunke oplysninger.

jeg bruger de skiver man får med når man koøber 100 dvd skiver og 100 covers på wesellcd.com

jeg bruger clonedvd og dvd shrink 3.01
Avatar billede nitram30 Nybegynder
30. juni 2004 - 12:12 #11
DVD schink laver rod i det. så det virker nogen steder og ikke andre steder osv..
Brug i stedet DVD2ONE.
http://www.dvdrip.dk/article.php?sid=9
Her er der en forklaring hvordan du laver backup til eget forbrug.

Men pas på ikke og købe for billige plader. De er nemlig i en ringe kvalitet og ikke så gode som de lidt dyrere.
Avatar billede plyssermand Nybegynder
30. juni 2004 - 17:08 #12
okay mange tak, er det iorden at jeg laver en test inden du får point?
Avatar billede nitram30 Nybegynder
30. juni 2004 - 17:12 #13
Ja da, jeg skal jo ikke have noget hvis det ikke virker. ;-)
Avatar billede plyssermand Nybegynder
30. juni 2004 - 21:57 #14
de kan stadig ikke afspilles på com, men er kommet frem til at det er skiverne, da jag har prøvet med nogen andre og så kunne de godt afspilles på commen.

men du havde jo sikkert ret med det med dvd shrink, så halvdelen får du!
Avatar billede plyssermand Nybegynder
30. juni 2004 - 21:57 #15
er det ok?
Avatar billede nitram30 Nybegynder
01. juli 2004 - 00:45 #16
ja det er fint med mig hvis jeg har været til hjælp.
Fandt i hvert fald et godt link til dig om emnet. :-)
Avatar billede plyssermand Nybegynder
02. juli 2004 - 11:40 #17
ja og takker for det!
Avatar billede nitram30 Nybegynder
02. juli 2004 - 12:45 #18
Mange tak for points. ;-)