Avatar billede mewsw Nybegynder
27. juni 2004 - 18:59 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

2 rammer, hvordan?

Sider og laver en hjemmeside hvor jeg skal åben/skifte 2 sider/destinationsrammer enes hvordan gør jeg det? dvs. men trykker på et link, og så skal der åbene 2 eller flere destinationsrammer på engang!

i MS Frontpage
Avatar billede langthjem Nybegynder
27. juni 2004 - 19:08 #1
Brug JavaScript, det er sjovt nok altid svaret på det spørgsmål.
<a href="java script:frame1.location.href='dok1.html';frame2.location.href='dok2.html'">Link</a>

Og må jeg så foreslå at du skifter til DreamWeaver, som ikke laver rod i kilden, hvis du endelig skal bruge WYSIWYG editor? Ellers kan jeg anbefale TextPad som ren tekst editor (www.textpad.com).
Avatar billede mewsw Nybegynder
27. juni 2004 - 19:14 #2
prøver lige,, og tak for råd, men jeg bruger frontpage.
Avatar billede langthjem Nybegynder
27. juni 2004 - 19:26 #3
Hvis du får det til at virke, så må du altså godt nøjes med at smide 20p, det var ikke det store hovedbrud :-)
Avatar billede mewsw Nybegynder
27. juni 2004 - 19:27 #4
<html>

<head>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>bjalke_01</title>
<base target="_self">
</head>

<body bgcolor="#C0C0C0" topmargin="0" leftmargin="0">

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%" id="AutoNumber1" height="1">
  <tr>
    <td width="12%" height="14" align="justify" valign="top" style="border-style: none; border-width: medium">
    </td>
    <td width="14%" height="14" align="justify" valign="top" style="border-left-style: none; border-left-width: medium">
    </td>
    <td width="14%" height="14" align="justify" valign="top"></td>
    <td width="16%" height="14" align="justify" valign="top"></td>
    <td width="11%" height="14" align="justify" valign="top"></td>
    <td width="12%" height="14" align="justify" valign="top" style="border-top-style: none; border-top-width: medium">
    </td>
    <td width="19%" height="46" align="center" valign="top" style="border-top-style: none; border-top-width: medium" rowspan="3" bgcolor="#C0C0C0">&nbsp;</td>
    <td width="2%" height="46" align="justify" valign="top" rowspan="3">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="12%" height="4" align="justify" valign="top" style="border-right-style: solid; border-right-width: 1; border-top-style: none; border-top-width: medium">
    <p style="color: #ffffff; font-family: Arial; font-variant: small-caps" align="center" initstyle>
    <span style="FONT-VARIANT: small-caps">
    <a target="midt" style="text-decoration: none; font-weight: 700" href="forside.htm">
    <font color="#FFFFFF">forside</font></a></span></td>
    <td width="14%" height="4" align="justify" valign="top" style="border-left-style: solid; border-left-width: 1; border-right-style: solid; border-right-width: 1">
    <p style="color: #ffffff; font-family: Arial; font-variant: small-caps" align="center" initstyle>
    <b><font face="Arial">
    <a target="indhold" href="sortiment.htm" style="text-decoration: none">
    <font color="#FFFFFF">sortiment</font></a></font></b></td>
    <td width="14%" height="4" align="justify" valign="top" style="border-left-style: solid; border-left-width: 1; border-right-style: solid; border-right-width: 1">
    <p style="color: #ffffff; font-family: Arial; font-variant: small-caps" align="center" initstyle>
    <b><font face="Arial">aktiviteter</font></b></td>
    <td width="16%" height="4" align="justify" valign="top" style="border-left-style: solid; border-left-width: 1; border-right-style: solid; border-right-width: 1">
    <p style="color: #ffffff; font-family: Arial; font-variant: small-caps" align="center" initstyle>
    <span style="font-variant: small-caps; font-weight: 700">om petermann</span></td>
    <td width="11%" height="4" align="justify" valign="top" style="border-left-style: solid; border-left-width: 1; border-right-style: solid; border-right-width: 1">
    <p style="color: #ffffff; font-family: Arial; font-variant: small-caps" align="center" initstyle>
    <span style="font-variant: small-caps; font-weight: 700">ris og ros</span></td>
    <td width="12%" height="4" align="justify" valign="top" style="border-right-style: solid; border-right-width: 1; border-top-style: none; border-top-width: medium; border-bottom-style: none; border-bottom-width: medium">
    <p style="color: #ffffff; font-family: Arial; font-variant: small-caps" align="center" initstyle>
    <span style="font-variant: small-caps; font-weight: 700">kontakt</span></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="12%" height="1" align="justify" valign="top"></td>
    <td width="14%" height="1" align="justify" valign="top"></td>
    <td width="16%" height="1" align="justify" valign="top"></td>
    <td width="11%" height="1" align="justify" valign="top"></td>
    <td width="12%" height="1" align="justify" valign="top"></td>
  </tr>
  </table>

</body>

</html>
Avatar billede mewsw Nybegynder
27. juni 2004 - 19:29 #5
det er min forside link som skal åbne forside i midt og indhold i indhold

hmm. kan du forstå det? eller?
Avatar billede mewsw Nybegynder
27. juni 2004 - 19:30 #6
hmm, vildt hvis du kan :)
Avatar billede roenving Novice
27. juni 2004 - 19:39 #7
<a target="midt" style="text-decoration: none; font-weight: 700" href="forside.htm" onclick="parent.indhold.location.href='indhold.htm'">

-- og den ovenstående kode, som du har fået FrontPage til at lave er ret præcist dobbelt så lang som nødvendigt, og principielt ugyldig på flere punkter ...
Avatar billede mewsw Nybegynder
27. juni 2004 - 19:41 #8
godt så langt,, men hvor skal jeg sætte det ind?
Avatar billede roenving Novice
27. juni 2004 - 19:46 #9
I stedet for den linje, som du har med det samme i starten !-)

-- og det er vist noget med en html-fane du skal have fat i ...
Avatar billede mewsw Nybegynder
27. juni 2004 - 19:51 #10
Jep det virker,,Takker!
Avatar billede roenving Novice
27. juni 2004 - 19:54 #11
-- og jeg er altså helt enig med langthjem om at du vil gøre dig selv og dine sider en tjeneste, hvis du skifter til et andet redigeringsprogram ...
Avatar billede langthjem Nybegynder
27. juni 2004 - 19:58 #12
roenving >> Tak... irriterer mig bare over at mange af de spørgsmål folk stiller kunne have været løst ved at bruge ordentligt dev software!
Avatar billede mewsw Nybegynder
27. juni 2004 - 19:59 #13
jeg bruger destinationsrammer i de hjemmesider jeg laver, og så vidt jeg ved kan man ikke lege med det i evt. DreamWeaver, kig på www.dryfly.dk den er lavet i Frontpage hvor jeg flittigt bruger  destinationsrammer.
Avatar billede langthjem Nybegynder
28. juni 2004 - 17:40 #14
Dreamweaver kan bruge frames hvis du opretter det som et "Site" i Dreamweavers sitemanager, og det gi'r så desuden også en masse andre fordele i projektet, f.eks. kan den lave flowcharts og andre lækre små ting.