Avatar billede cyberfish Nybegynder
27. juni 2004 - 18:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

spil fryser efter en ½ time

Jeg har lige skiftet mit bundkort ud fra ECS til MSI k7n2 Delta

Jeg har følgende:

MSI k7n2 delta (bundkort) nvidia chipset 2
2400 xp AMD Athlon
512 Mb ddram
G-force 5 fx 5200 (asus) meed tv out
Soundblaster live

Jeg har updated ALT som kan updates

Mit problem er at når jeg spiller et hvilket som helst spil så enten fryser det eller også begynder grafikken og blinke og danse efter ca en ½ time..jeg har ikke oplevet noget lignende på det gamle bundkort (ECS) som jeg lige har skiftet ud med MSI Delta bundkort...Jeg har prøvet med forskellige grafikkorts driver uden held.

Jeg er meget vild efter noget hjælp her !!!

Det ser heller ikk eud til det er noget med varmen da jeg har meget kølling i mit kabinet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juni 2004 - 19:29 #1
"Det ser heller ikk eud til det er noget med varmen da jeg har meget kølling i mit kabinet."

Her af udleder jeg så at du har tjekket temp. på grafikkort samt bundkort???

Eller gætter du bare? Tjek div. kølere om der sidder snavs i dem - gør dem rene og tjek så temp. igen.

Er du sikker på at alle kølere kører som de skal?
Avatar billede cyberfish Nybegynder
27. juni 2004 - 20:39 #2
Jeg har tjekket temp cpu den er på 34
og bundkortet er på 43
og volten ser også meget normal ud når jeg bruger pc wizard for at tjekke

men jeg fandt ud af senere i dag at når grafikken begynder at blinke og opføre sig underlig, så forsvandt det efter jeg gik ud i windows og ind i gamet igen

det må da tyde på det ikke er temp  der er galt med !

Men hvad kan det så være..har overvejet at købe et nyt grafik kort..et Radeon
men hvis den nu gør det samme!!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. juni 2004 - 22:57 #3
Her et "long shot":
Prøv at sætte agp ned til 4x istedet for 8x.
En enkelt gang har jeg set at det hjælper på stabiliteten.
Dog synes jeg at dine fejl lyder mere af driverfejl end agp-hastighed men du har jo prøvet forskellige grafik-drivere. Har du opdateret driverne til bundkortet ?
Avatar billede cyberfish Nybegynder
27. juni 2004 - 23:27 #4
Ja jeg har prøvet at update bundkort med live updater som følger med

Jeg prøvede lige med et g-force 4 og der fejlede grafikken ikke noget

jeg kan da prøve det med agp x 4 ..kan det have noget at gøre med bundkortets chips set som er nvidia 2 og grafik kortets nvidia chip set
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. juni 2004 - 01:09 #5
Det har ikke noget at gøre med at både bundkortet og grafikkortet har nvidia chip. Den jeg husker at have haft problemer med havde et ATI grafikkort, men jeg kan ikke længere huske hvilket bundkort der var i maskinen.
Avatar billede cyberfish Nybegynder
28. juni 2004 - 17:38 #6
Syntes bare det er underligt når jeg bruger G-force 5 fx 5200 og så opføre
grafikken sig mærkeligt efter 15 min game tid ...Hvad kan der være galt..jeg har overvejet at købe et radeon..bare samme fejl ikke opstår !!!
Avatar billede 1945 Nybegynder
28. juni 2004 - 22:14 #7
samme problem vil opstå med et radion kort det skyldes at agp porten ikke får nok strøm taler ud fra egne dyrt købte erfaring jeg købte først et gforce 5600 og derefter et radion 9600 og havde netop de samme problemer som du fandt så ud af at hæve spændning til agp port gør som følger gå i bios sæt agp til 8x og hvis du kan hæv spændning til agp til 1.7 hverken mere eller mindre på nogle mb. kan man ikke hæve spændningen men så ligger der somreglen en bios opdate som løser problemet
mvh. mek
Avatar billede cyberfish Nybegynder
28. juni 2004 - 23:01 #8
Mange tak for svaret det vil jeg prøve....Var bange for at det var boget med varmen for så ville det ikke hjælpe at sidde spændning op..men det lyder da meget fornuftigt som svar...var dit bundkort også et MSi k7n2 delta ????
Avatar billede 1945 Nybegynder
29. juni 2004 - 16:20 #9
nej mit bundkort er et soltek men hvis du ser rundt på nettet er det et generelt problem
Avatar billede cyberfish Nybegynder
29. juni 2004 - 18:04 #10
endnu en gang tak..har lige købt et radeon 9800 pro hvsi samme problem opstår gør jeg som du fortalte !
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juli 2004 - 09:25 #11
Fik du løst problemet ?
Avatar billede stanleydk Nybegynder
03. januar 2005 - 11:53 #12
er også meget nysgerrig om du fik løst problemet ???