Avatar billede webson Nybegynder
20. februar 2001 - 23:08 Der er 30 kommentarer og
5 løsninger

subdomain og index filer

jeg har nu prøvet at installere dette subdomain simulerings script på www.musicman.dk og jeg får heller ingen fejlmeddelser MEN hvis jeg så har en mappe \"tag\" og kører www.tag.musicman.dk
så læser scriptet ikke index filen i \"tag\" mappen ... ? ... er jeg gået glip af noget ?

300 points hvis lortet begynder at spille !

(alle copyrights og info kommer selfølgelig tilbage på sin plads, men er sparet væk her af pladshensyn)

<?
$domain = \'www.musicman.dk\';

    $host = getenv(\"HTTP_HOST\");

    if (strtolower(substr($host,0,3)) == \'www\')
        $host = substr($host, 4);

    $sub = substr($host, 0, strpos($host, \'.\'));

    if (($sub != \'\') && (is_dir($sub)))
        header(\'Location: http://\'.$domain.\'/\'.$sub.\'/\');
?>
Avatar billede brain Nybegynder
20. februar 2001 - 23:17 #1
kan du ikke bare bruge

header(\'Location: http://\'.$domain.\'/\'.$sub.\'/index.php\');

i stedet?
Avatar billede brain Nybegynder
20. februar 2001 - 23:18 #2
eller hvad nu din index fil hedder...
Avatar billede webson Nybegynder
20. februar 2001 - 23:21 #3
og hvad så hvis det ikke er en php bruger ... ?
Avatar billede halnet Nybegynder
20. februar 2001 - 23:23 #4
Har du wildcard på dit domæne??
Hvis ikke kan du ikke bruge subdomæner...

- Anders
Avatar billede webson Nybegynder
20. februar 2001 - 23:28 #5
wildcard jaae det skulle jeg mene er et af tilbudene hos freepaq.dk

jeg undersøger det lige for en sikkerheds skyld !
Avatar billede halnet Nybegynder
20. februar 2001 - 23:30 #6
$domain = \"domain.dk\";
$default = \"default.php\";
$underdomaene = $HTTP_HOST;
$underdomaene = eregi_replace(\"\\.\".$domain, \"\", $underdomaene);
$underdomaene = eregi_replace(\"www\\.\", \"\", $underdomaene);
$underdomaene = strtolower($underdomaene);

if (is_dir(\"$DOCUMENT_ROOT/$underdomaene\")) {
  header(\"Location: http://$domain/$underdomaene\");
} else {
  if (!$REQUEST_URI || $REQUEST_URI == \"/\") {
    include(\"$DOCUMENT_ROOT/$default_page\");
  } else {
    header(\"Location: http://$domain$REQUEST_URI\");
  }
Avatar billede halnet Nybegynder
20. februar 2001 - 23:31 #7
Ovenstående virker fint på et domæne med wildcard...

- Anders
Avatar billede webson Nybegynder
20. februar 2001 - 23:32 #8
yes der wildcard dns ... nu er jeg sikker ?
Avatar billede brain Nybegynder
20. februar 2001 - 23:34 #9
i stedet for

header(\'Location: http://\'.$domain.\'/\'.$sub.\'/\');

så brug..

echo(\'<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" CONTENT=\"0;url=http://\'.$domain.\'/\'.$sub.\'/\">\');
Avatar billede halnet Nybegynder
20. februar 2001 - 23:36 #10
Hvorfor dog det?? Virker header() ikke på freepaq??

- Anders
Avatar billede webson Nybegynder
20. februar 2001 - 23:44 #11
niks det spiler ikke hal,

brain din løsning hjalp heller ikk\'

Avatar billede halnet Nybegynder
20. februar 2001 - 23:46 #12
Nu er det sådan at jeg med garanti kan sige at min virker... så burde du tjekke med freepaq.dk at det er muligt!
Ellers kom med en url... så vi kan se det på nettet ;o)

- Anders
Avatar billede webson Nybegynder
20. februar 2001 - 23:49 #13
Avatar billede halnet Nybegynder
20. februar 2001 - 23:49 #14
Der var en lille fejl :o(

$domain = \"domain.dk\";
$default = \"default.php\";
$underdomaene = $HTTP_HOST;
$underdomaene = eregi_replace(\"\\.\".$domain, \"\", $underdomaene);
$underdomaene = eregi_replace(\"www\\.\", \"\", $underdomaene);
$underdomaene = strtolower($underdomaene);

if (is_dir(\"$DOCUMENT_ROOT/$underdomaene\")) {
  header(\"Location: http://$domain/$underdomaene\");
} else {
  if (!$REQUEST_URI || $REQUEST_URI == \"/\") {
    include(\"$DOCUMENT_ROOT/$default\");
  } else {
    header(\"Location: http://$domain$REQUEST_URI\");
  }

Det burde ikke spille nogen rolle (upz ;o)

- Anders
Avatar billede halnet Nybegynder
20. februar 2001 - 23:52 #15
Url til din side... ikke til freepaq ;o)

- Anders
Avatar billede webson Nybegynder
20. februar 2001 - 23:55 #16
spiller ikke hal ... sorry
Avatar billede halnet Nybegynder
20. februar 2001 - 23:57 #17
url til din side? hvad er dit domæne?

- Anders
Avatar billede webson Nybegynder
20. februar 2001 - 23:57 #18
MCFLY wake up: læs spørgsmålet hal .......
Avatar billede halnet Nybegynder
20. februar 2001 - 23:59 #19
hehe... sover lidt ;o)
Avatar billede webson Nybegynder
21. februar 2001 - 00:11 #20
jammen så godnat .......

måske en anden dag ?
Avatar billede scz Nybegynder
21. februar 2001 - 01:28 #21
Hmm hvad med det her.

<?
  if ($HTTP_HOST == \"tag.musicman.dk\") {
    header(\"location: http://www.musicman.dk/tag/\");
  }
  else if ($HTTP_HOST == \"test.musicman.dk\") {
    header(\"location: http://www.musicman.dk/test/\");
  }
  else {
    header(\"location: http://www.musicman.dk/musicman/\");
  }
?>

Det skulle meget gerne virke, da jeg selv bruger det script :)

Det smider du bare i roden af dit webhotel...
Avatar billede lojmann Nybegynder
21. februar 2001 - 08:16 #22
Du kan vel bare lave en .htaccess med indholdet:
DirectoryIndex index.html
og så smide den ind i din mappe \'tag\' - det bør virke!
Avatar billede webson Nybegynder
21. februar 2001 - 21:29 #23

jaae ... det virker sgu\' underligt, jeg for ingen
fejlmeddelser men intet læser index filen i undermappen \"tag\" jeg har prøvet flere varianter af ovenstående gode råd ?

lojmann >> men hvis jeg nu har 50 brugere er det jo en større opgave ! jeg vil jo helst ha\' det til at spille uden at lave dette nummer hver gang jeg får en ny bruger.
Avatar billede scz Nybegynder
21. februar 2001 - 21:54 #24
Så lav et cron job som automatiks indsætte den nye sub domain i den kode som jeg postede...

Men så skal server jo køre Unix/Linux :)
Avatar billede webson Nybegynder
21. februar 2001 - 22:00 #25
cron job ??? ... sorry men jeg aner ikke hvordan man laver sådan et !;)
Avatar billede scz Nybegynder
21. februar 2001 - 22:09 #26
Hmmm det er også min fejl, du kan da heller ikke bruge cron job\'s til den slags ( jeg var lidt for hurtig til at skrive det indlæg )

Men det cron job, er noget i stil med windows\'s scheduled task, altså et program som bliver udført automatisk, når man har sat det op, fx. køre \"program_navn\" 3 gang om dagen eller noget i den stil.
Avatar billede scz Nybegynder
21. februar 2001 - 22:11 #27
Men mon ikke man kunne lave noget i PHP og MySQL.

Så man ikke selv skulle rette i filen. Men at man bare levede et date udtræk fra sin database, mon ikke det vil være muligt.
Avatar billede webson Nybegynder
21. februar 2001 - 22:40 #28

jooe .. det ku\' man nok, men i MySQL
    der er jeg bare helt blank;)
Avatar billede benzon Praktikant
21. februar 2001 - 23:49 #29
<?

$domain = \"ditdomæne.dk\";

$default_page = \"index2.html\";

# Do you want to use frames?
$use_frames = \"yes\";

$underdomaene = $HTTP_HOST;
$underdomaene = eregi_replace(\"\\.\".$domain, \"\", $underdomaene);
$underdomaene = eregi_replace(\"www\\.\", \"\", $underdomaene);
$underdomaene = strtolower($underdomaene);

# If the sub domain is the name of a directory in the document root...
if (is_dir(\"$underdomaene\")) {
    # The frames version:
    if ($use_frames == \"yes\") {
        echo \"<html><head><title>$domain/$underdomaene</title>\\n\\n\";
        echo \"<!---------------------------------------------------------------------\\n\";
        echo \"  The sub domains at $domain were created using\\n\";
        echo \"  the PHP script \\\"Subdomains\\\"\\n\";
        echo \"---------------------------------------------------------------------->\\n\\n\";
        echo \"</head>\\n\\n\\n\\n\";
        echo \"<frameset cols=100%,* frameborder=no border=0 framespacing=0>\\n\";
        echo \"<frame src=http://$domain/$underdomaene>\\n\";
        echo \"<noframes>\\n\";
        echo \"<body bgcolor=black link=silver alink=black vlink=gray>\\n\";
        echo \"<font face=helvetica color=white><center>\\n\";
        echo \"This page uses frames, but it seems that your browser does not support this feature.\\n\";
        echo \"To move on, click here:<br><a href=http://$domain/$underdomaene>$domain/$underdomaene</a>\\n\";
        echo \"</center></font>\\n\";
        echo \"</body>\\n\";
        echo \"</noframes>\\n\";
        echo \"</frameset></html>\\n\";
    }

    # The non-frames version:
    else {
        header(\"Location: http://$domain/$underdomaene\");
    }

# If the sub domain is NOT the name of a directory in the document root...
else {
    if (!$REQUEST_URI || $REQUEST_URI == \"/\") {
        include(\"$default_page\");
    }
    else {
        header(\"Location: http://$domain$REQUEST_URI\");
    }
?>

Dette virker på www.freepaq.dk uden problemer, og det kan jeg sige, da jeg selv har prøvet det af der, og jeg har det til at køre der lige nu, men husk nu at ændten skal du rette default_page til den index side du vil benytte husk den må dog ikke hede index.et eller andet, så virker det ikke kald den evt. index2.html lige som det der står nu i scriptet og husk at rette der hvor der står ditdomæne.dk til dit domænenavn, og lige en ting til husk at kalde denne fil index.php på serveren, og chmod den 777
Avatar billede benzon Praktikant
21. februar 2001 - 23:52 #30
Kig evt. på zon.dk der køre mit subdomain script uden problemer, du kan også oprette dit eget subdomæne ditnavn.zon.dk
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
22. februar 2001 - 13:18 #31
Header() virker IKKE på FreePAQ.
Avatar billede benzon Praktikant
22. februar 2001 - 13:31 #32
nerdyguy

Kan du så fortælle mig hvorfor jeg kan bruge header(\"\") på freepaq ???? nej vel det er nok noget med hvordan scriptet ser ud der er problemet for dig for det virker på www.zon.dk uden problemer *S*
Avatar billede scz Nybegynder
22. februar 2001 - 13:38 #33
Jeg har lige teste HALNET\'s forslag, og det virker...Jeg havde _ingen_ problemer med det script, og heller ikke med mit ejet :)
Avatar billede webson Nybegynder
23. februar 2001 - 21:56 #34
Yeahh ... det spiller sgu\'

og det var \'benzon\' der leverede den løsning der virkede bedst for mig, han får 200 points !

i andre 4 får points 25 hver for at forsøge at hjælpe. jeg ville ellers ha\' givet \'halnet\' nogle flere points men han skød sig selv i foden i
12 time (23:57:07)  (((: ha ha ha :)))
Avatar billede halnet Nybegynder
24. februar 2001 - 08:05 #35
hehe... ok!

- Anders