Avatar billede rever Nybegynder
27. juni 2004 - 13:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fjernstyring fra Windows?

Hej
Jeg har en computer med debian installeret hvor der kører en web server og ftp server.
Jeg har set nogle steder screenshots af folk der fjernstyrer via ssh !
Nogle der kender en god ssh client så jeg kan fjernstyre min server ? (min server står inde i et rum for sig selv, så jeg gider ikke at rende frem og tilbage hver gang der skal laves noget på den !!! ^^ )
Avatar billede bo.morville Nybegynder
27. juni 2004 - 13:41 #1
Pytty er en god windows klient
Avatar billede bo.morville Nybegynder
27. juni 2004 - 13:42 #2
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. juni 2004 - 13:48 #3
kan man ikke også bruge www.realvnc.com mener at det køre på andre end windows maskiner..... Men hvis der ikke er X på, så er pytty god.
Avatar billede rever Nybegynder
27. juni 2004 - 13:55 #4
det er kun i "text mode" det er ikke i X !
Avatar billede rever Nybegynder
27. juni 2004 - 13:58 #5
bo.morville smider du ikke lige et svar :D
DET VIKRER :D Kæft jeg er lykkelig ;)
Avatar billede bo.morville Nybegynder
27. juni 2004 - 14:04 #6
Hermed et svar - jeg bruger i øvrigt selv putty flittigt. Og er man ude i byen kan man bare køre pytty direkte fra hjemmesiden. Egentlig et genialt program :-)
Avatar billede rever Nybegynder
27. juni 2004 - 14:06 #7
skide smart ;)
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2004 - 14:12 #8
Det er også smart fordi det ingen installation kræver, dvs. du også kan bruge det på pc'er hvor du ingen adminstratorrettigheder har ;)

(e.g. bibiloteker / computercaféer)
Avatar billede geddeth Nybegynder
28. juni 2004 - 17:10 #9
Der er også SSH Tectia Client http://www.ssh.com/support/downloads/secureshellwks/non-commercial.html som er gratis til ikke-kommerciel brug. Den er ganske fin til SSH, og har en grafisk file transfer klient som minder om explorer eller en ftp klient.