Avatar billede jmax Nybegynder
26. juni 2004 - 20:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

KDE installeret ved hjælp af Ports

Hej eksperter...
Jeg har et ret surt problem, når jeg installerer x86 også tilføjer KDE (lite edition) melder den fejl under installationen, dette gælder også når jeg prøver med gnome :(
Hvilke fejl kan det være? Jeg har prøvet at installere både fra CD1 og fra forskellige ftp`er.

Det er FreeBSD 5.2.1 jeg prøver med.

Mon der eventuelt er nogen gennemgang af installationen?
Har googlet en del efter det ;(
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
26. juni 2004 - 21:56 #1
Du skriver intet om hvilken Version af Kde du vil installere?
Men hvis du holder dig til 4.10 som er stable så virker det bare uden problemer..
Jeg kører godt nok gnome 2.6.1 men det virker da uden problemer.
Jeg går ud fra at du har et opdateret portsystem?
Hvordan skriver du når du skal installere?
Avatar billede jmax Nybegynder
26. juni 2004 - 23:58 #2
Jeg har også fået den til at installere Gnome2 uden problemer nu, men hvad så når jeg er færdig, brugte sysinstall.? Den booter bar som altid direkte til shell`et? Skal jeg skrive nogen kommandoer?

på forhånd tak :)
Avatar billede jmax Nybegynder
27. juni 2004 - 00:17 #3
Det var bare xstart kommandoen jeg ikke kendte :D
Det hele er i orden nu lukker