Avatar billede ghetic Nybegynder
26. juni 2004 - 18:34 Der er 7 kommentarer

Bluetooth Dongle, Software problemer

Hey, jeg har købt mig en Allnet BT Dongle, den virkede ikke med min Nokia 6600 og jeg købte så en ny, en Sitecom, med rækkevide på 100 meter. Men når jeg skal indstallere softwaren kommer dette frem: http://www.123hjemmeside.dk/ghetic
I manualen, vises der billeder af indstallationen. Og det er ikke meningen at dette skal komme frem.
Jeg kunne ikke få slettet det hele af softwaren fra den gamle dongel, der er stadig 1 fil tilbage som ikke lader sig slette. Hvad er der galt? Hvorfor vil min Sitecom Bluetooth Dongle's software ikke virke? Kontakt mig på MSN for større billede, hvot teksten kan ses ordenligt. aa-msn@ofir.dk
Avatar billede nopsen Ekspert
26. juni 2004 - 19:12 #1
har du prøvet at klikke på gennemse og så lede efter den manglende fil på cd'en? man skal sommetider selv hjælpe det lidt på vej.
Avatar billede ghetic Nybegynder
26. juni 2004 - 19:26 #2
Ja det har jeg prøvet uden held :(
Avatar billede nopsen Ekspert
26. juni 2004 - 19:35 #3
måske det er fordi den fil du snakker om stadig ligger der.
hvis du starter op i fejlsikret, skulle du kunne slette den.
Avatar billede ghetic Nybegynder
26. juni 2004 - 20:20 #4
Jeg har slettet den, men i tilføj/fjern program, der er den der stadig. Så når jeg prøver slette der skriver den programmet er på en disc eller flytbart medie, så når jeg sætter CDen i min computer skriver den det samme som i kan se på billeder www.123hjemmeside.dk/ghetic
Avatar billede olehurtig Nybegynder
04. juli 2004 - 14:59 #5
Hej ghetic }:-)

Der findes opdatering til sitecom donglen
BluetoothSW14211.zip

Jeg har selv haft problemer med at 'få det til at fungerer' - sammen med min motorola A835 - som er mit modem -men nu går det!
Du skal huske IKKE at have dong. i pc'en når sofwaren instaleres - og ikke sætte den
i før efter genstart - lidt trik'it - for softwaren fortæller den ikke kan finde nogen bluetooth enhed - men der skal man trykke <anuler> Witecomm - er en Bluetooth software - som jeg ikke kan finde 'ophav til' - det optræder i min reg. database, men alle filer er åbenbart slettede - så det skal de nok være???
Andre BT. programmer instalere gerne BT. sofware - og gør de det, kan jeg ikke få det til at fungere!
når donglen er instaleret, skal du 'pare' dine enheder (højreklik's meny, i fundene BT enheder), når det er sket, er der et andet faneblad på 'enhden' hvor du kan give adgang til andre programmer til egenskaber, ellers 'sætter Sitecom sig på enheden' og det fungere ikke - jo den kan instalere modem - dette kan jeg ikke få til at fungere, men porten passer - hvorfor man opdatere modem softw. manuelt -så lukker man sitecom - og åbner 'programmet' man vil bruge - så funker det - men min telefon kan godt 'glemme' sine forpligtelser - så må man forfra - unpair - pair - tilladelser -så køre det igen - meget underholdende og tidskrævende!

med venlig hilsen
olehurtig  {8-)}
Avatar billede prospero Nybegynder
07. juli 2004 - 12:01 #6
Jeg havde også problemer med Sitecoms BT dongle. Den nye version af deres software krævede en nøgle lagt i noget flashram i donglen, og den nye version kunne ikke finde ud af at lave denne nøgle.

Løsningen var at installere den gamle version, skrive nøglen i donglen, afinstallere den gamle version og så på med den nye. Så virkede det.

Nu kører det fuldstændigt fejlfrit.
Avatar billede dennisbj Nybegynder
16. juli 2004 - 17:16 #7
det er noget lort efter min mening med det bluetooth,, da det er samme csr chip der sidder i alle lige meget om det er en til 200 eller 800kr... forskellen ligger i driver og software. har rodet meget med det og sat mange forskellige bluetooth dongles op, og jeg har sat alle op med widdcoms software ( bla dem der laver bt  driver til pda etc.)