Avatar billede unknown1 Nybegynder
26. juni 2004 - 13:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

mysqld hvilken port ?

kan jeg ikke se på en eller anden måde hvad min mysql server kører på af port ? Jeg troede det var 3306 ? Findes der er command man lige kan fyre af i Debian ?
Avatar billede kasper.h Nybegynder
26. juni 2004 - 14:15 #1
det står i my.cnf
Avatar billede billen Nybegynder
26. juni 2004 - 14:21 #2
I /etc/mysql/my.cnf skal du udkommentere denne linie:

skip-networking

Denne parameter gør at man ikke kan forbinde til serveren via tcp men kun via socket.
Avatar billede billen Nybegynder
26. juni 2004 - 14:22 #3
Det er stadigvæk port 3306, men du kunne ikke forbinde p.g.a. ovenstående.
Avatar billede unknown1 Nybegynder
26. juni 2004 - 14:38 #4
okay..er der nogen sikkerheds risiko ved ?
Avatar billede billen Nybegynder
26. juni 2004 - 14:41 #5
Ja der er altid en sikkerhedsrisiko ved at have processer kørende der kan nåes via porte. Jeg har dog aldrig hørt om et angreb på en mysql server :o)