Avatar billede danpetersen Nybegynder
26. juni 2004 - 13:24 Der er 3 kommentarer

Dual channel Ram

hej..
jeg har 2x 256 pc 3200 400 mHz (infineon ram) og 2x 256 pc 3200 400 mHz (elixir ram) bundkort: (intel desktop board)  D865GLC Gfx: Geforce fx 5600
jeg kører dual channel på de 2 infineon ram (slot 1 og 3) men så når jeg sætter de 2 andre ram i, så kan jeg ikke få noget signal på skærmen,
men hvis jeg bare tage et ram modul ud, så virker det, dvs. at jeg godt kan køre med 3 slots men ikke 4 slot, det er lige meget om de er det ene eller det andet, bare der ikke er 4 ram moduler, så kan jeg køre
(min bios foreslog at jeg skulle køre med dual channel med alle 4 men det kan jeg jo ikke :S)
hvorfor?
kan det være pga. at jeg har 1 Gb ram?
hvad kan jeg gøre?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
26. juni 2004 - 14:49 #1
Hejsa
Jeg tror altsaa kun du kan koere Dual i de ti Dual slots med TO ram blokke - nu betyder Dual jo to.....:o)

Skipper
Avatar billede kbu Nybegynder
26. juni 2004 - 15:23 #2
At Ram kan anvendes i "Dual Channel" har intet med de fysiske ramsokler at gøre.
Det betyder at der er to memorycontrollere.
Prøv at se på linket her om dine ram overholder de krævede specifikationer.
http://www.intel.com/design/motherbd/lc/lc_mem.htm#2
Avatar billede hottadpole Nybegynder
26. juni 2004 - 19:23 #3
Det du oplever er ikke usædvanligt. På min kører jeg med 2 Kingston. Hvis jeg sætter 2 no-name blokke i samtidig starter den op og informerer mig om at bios er stegt. Brug linket fra kbu og se om der er noget lærdom at hente.