Avatar billede heino.skov Nybegynder
20. februar 2001 - 20:47 Der er 11 kommentarer

Exchange / Cluster - vedhæftede filer korrupte.

Jeg har problemer med en Exchange 5.5 Enterprise Edition server, som kører på en cluster server.

Problemet består i, at mails hvori der er vedhæftede dokumenter, er korrupte (kan ikke åbnes) når de bliver sendt ud af huset. Det virker fint når de bliver sendt internt.

Mails som kommer ind med vedhæftede filer, virker også fint.

Exchange serveren - er næsten sat op med \"default\" indstillinger.

//Heino
Avatar billede fgj Nybegynder
20. februar 2001 - 21:03 #1
Hvilke typer vedhæftede filer? Skyldes måske, at dine programmer er af nyere veresion end modtagernes. Derfor kan du også læse dem, der kommer udefra (fra en ældre version).
Avatar billede heino.skov Nybegynder
20. februar 2001 - 21:07 #2
Så simpelt er det bare ikke - selv wordpad filer bliver korrupte. /Heino
Avatar billede brain Nybegynder
20. februar 2001 - 21:23 #3
Prøv at checke dine mime/uuencode indstillinger...
Avatar billede brain Nybegynder
20. februar 2001 - 21:27 #4
på outbound connector...
Avatar billede brain Nybegynder
20. februar 2001 - 22:34 #5
fandt du ud af det Heino?
Avatar billede heino.skov Nybegynder
20. februar 2001 - 23:08 #6
Har prøvet at ændre nogle af de settings og selvfølgelig genstartet IMS, men uden held.

Kan du evt. huske default indstillingerne.
Avatar billede k_la Nybegynder
21. februar 2001 - 09:24 #7
Jeg har oplevet et tilsvarende problem efter en rep. af exchange serverens data områder - der var desværre ingen anden mulighed en at reinstallere exchangen igen - hos os var det ikke alle vedhæftede filer, men typisk .doc filer og hos alle både externt og internt - MS Support har du vel undersøgt for denne problem stilling.
Avatar billede kgj05 Nybegynder
21. februar 2001 - 09:37 #8
Hvilken hardware platform kører du på ?
Der er meget vigtigt at du har de nyeste opdateringer på din hardwareplatform så som BIOS til raid, harddiske, netkort, server m.m.
Avatar billede heino.skov Nybegynder
21. februar 2001 - 20:39 #9
Kan du give en forklaring på hvorfor det er så vigtigt, med BIOS til raid, osv, i forbindelse med dette.

Men clusteret kører på nogle IBM kværne (Netfinity 5500)

//Heino

Avatar billede ragout.dk Nybegynder
25. februar 2001 - 01:23 #10
I er vel bag en Firewall? Denne er vel ikke sat i en \"for sikker\" tilstand, så der ikke kan sendes ud af huset?! Kan du f.eks. uploade via FTP?

Med venlig hilsen i øvrigt
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
09. marts 2001 - 01:58 #11
Øhmm - er systemet gået helt ned, eller?

Med venlig hilsen i øvrigt