Avatar billede bumle90 Nybegynder
26. juni 2004 - 01:11 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Søgemaskine er meget ringe kvalitet

Jeg skriver dette indlæg som en kritik til ejerne af eksperten, for at (måske som mange andre) gøre dem opmærksomme på problemet.
Mit problem drejer sig om søgemaskinen her på sitet.
Jeg vil mene den er af rimelig ringe kvalitet da der ikke rigtig er nogle faste "retningslinier" man kan gøre brug af når man vil søge.
Man kan skrive det man gerne vil finde, og nogle gange er man heldig den finder nogle hits, andre gange finder den ingenting. Og det er til trods for at hvis man efterfølgende selv kigger forummerne igennem manuelt bagefter finder det eftersøgte søgeord på mange af siderne. Det har søgemaskinen ikke kunne finde frem.
Desuden kan det også forekomme at søgemaskinen finder hits på sider der på ingen måde har noget med ordet at gøre, eller indeholder det heller.
En så ringe søgemaskine gør at folk ikke gider bruge den, og istedet bare opretter spørgsmål igen der allerede er blevet stillet mange gange før. Det medfører til mere uoverskuelige fora, og folk der er trætte af det samme spørgsmål kommer frem igen op til flere gange.
En ringe søgemaskine som denne bevirker også at man sidde og får en vis irritation mod eksperten, og får mindre lyst til at bruge sitet. Så får alle skyld foreslår jeg i får revuderet jeres søgemaskine og evt. lavet en ny. Jeg ved godt det er et stort arbejde at gå i gang med, og også dyrt. Men jeg er sikker på det vil kunne betale sig i længden.P.S. der skal ikke meget til for at overgå kvaliteten på den i har nu :)
Mvh. Bumle90
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. juni 2004 - 01:16 #1
brug google, det gør vi andre. I google skriver du site:www.eksperten.dk søgeord. så finder google siderne for dig, virker ogte bedre end E's normale søgefunktion
Avatar billede voirsous Nybegynder
26. juni 2004 - 01:44 #2
Så vil jeg som den første sige at jeg syntes den virker udemærket. Hvorfor? fordi jeg altid har fundet det jeg søgte :).

Det jeg godt kunne tænke mig var lidt bedere titler på spørgsmål.
Avatar billede exp Juniormester
26. juni 2004 - 02:17 #3
Avatar billede Slater Ekspert
26. juni 2004 - 02:18 #4
Så undrer det mig bare lidt at hvis jeg søger på mit eget nick på Google, med site:eksperten.dk, så finder den kun 1 side.

Er der fordi Google sorterer nogle fra, fordi de minder for meget om den, eller betyder det at man ikke kan stole på resultatet?
Avatar billede exp Juniormester
26. juni 2004 - 02:28 #5
Avatar billede Slater Ekspert
26. juni 2004 - 11:29 #6
exp -> ah, med safesearch off får den 33 resultater. Men jeg har stadig været med i over 500 tråde herinde, og tit lagt mere end én kommentar i hver. Så hvor er resten?
Avatar billede exp Juniormester
26. juni 2004 - 11:31 #7
ja...

;-)
Avatar billede voirsous Nybegynder
26. juni 2004 - 14:32 #8
google indeksere et max. antal sider under et domæne.
Avatar billede exp Juniormester
26. juni 2004 - 14:37 #9
voirsous >>
Har du nogle kilder der kan bekræfte det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. juni 2004 - 15:50 #10
exp>læs min artikel om søgemaskiner og dynamiske sites, der finder du et citat fra googles hjælpetekst, der bekræfter dette. Jeg har ikke lige kunne finde citatet igen
Avatar billede mossler Nybegynder
26. juni 2004 - 18:08 #11
Men det kan altså ikke passe at vi skal bruge Google! Eksperten må altså stramme op!
Avatar billede Slater Ekspert
26. juni 2004 - 18:36 #12
mossler -> Yep! Især når vi lige har konkluderet at vi ikke kan stole en fis på Google's søgeresultater.
Avatar billede bumle90 Nybegynder
29. juni 2004 - 13:37 #13
Ja jeg kan kun sige jeg er 100% enig.
Det må da være muligt for et site på ekspertens størrelse at få sig en funktionel søgemaskine. Alt andet er da 100% uacceptabelt og slattent!!!
Avatar billede bumle90 Nybegynder
24. august 2004 - 18:06 #14
Undskyld den bratte afslutning, men jeg har lidt for mange løse ender...Blir nødt til at lukke for nogle af alle mine spg.
Tak for hjællpen. Hvis der er lagt svar får disse point, eller er jeg nødt til at tage dem selv for at lukke alle de her spg.
Mvh.