Avatar billede zaiz Nybegynder
25. juni 2004 - 16:33 Der er 19 kommentarer

Dynamisk Javascript Script træmenu

Hej,

Vi har et lille problem, der består i at det tager ufatteligt lang tid at generere en Javascript træmenu når der er virkeligt mange noder, undernoder og menupunkter - eks. op til 1500-2000 noder.

Er der i det hele taget en løsning idet, der som jeg opfatter det, skal genereres HELE menuen inden den vises.

Kan man på nogen måde vente med at generere en undernode indtil der klikkes på den ?

Kender nogen en god træmenu, der understøtter dette ?
Avatar billede wittnezz Nybegynder
25. juni 2004 - 16:36 #1
Hvordan bliver den genereret nu?
Avatar billede zaiz Nybegynder
25. juni 2004 - 16:42 #2
Vi har prøvet mange forskellige ting - både genereret fra en Database og fra en fil(generet fra en DB), men det er i princippet underordnet tror jeg efterhånden - spørgsmålet går vel på om det i det hele taget kan lade sig gøre at generere en sådan menu "ON THE FLY" når der klikkes på et givent menupunkt ?
Avatar billede wittnezz Nybegynder
25. juni 2004 - 16:47 #3
Har i testet hvad det er der tager den lange tid?

1. Er det database opslaget?
2. Er det genereringen af selve js koden ud fra jeres data?
3. Er det overførslen af siden til klienten?
4. Er det selve js-koden på klienten?
Avatar billede wittnezz Nybegynder
25. juni 2004 - 16:51 #4
Jeg bliver nød til at smutte, og er sandsynligvist ikke i nærheden af elektronik (med internetadgang i hvert fald) før mandag.

Håber du finder en løsning...

Et tip: (sådan ville jeg gøre)

generere alle nodes som xml, og lade et java script (via DOM) generere html ud fra xml, når der bliver klikket på et punkt.

Mvh
Claus Witt
9iA
Avatar billede zaiz Nybegynder
25. juni 2004 - 17:58 #5
Hej Wittnezz,

Lyder rigtig spændende og værd at undersøge nærmere...

Skulle nogen have en anden måde (måske noget helt andet en Javascript) at løse opgaven på høter jeg meget gerne mere :-)
Avatar billede powernodes Nybegynder
25. juni 2004 - 18:09 #6
Microsoft's treeview control (asp.net/xml) kan åbne en node ad gangen: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/webcontrols/overview/treeview.asp
Avatar billede zaiz Nybegynder
25. juni 2004 - 18:10 #7
Noget som dette du mener Wittnezz: ?

http://manudea.duemetri.net/manudea/xtree/2MXtree_s.asp
Avatar billede powernodes Nybegynder
25. juni 2004 - 18:13 #8
I skal da være velkommen til også at prøve denne her menu som jeg har skrevet. Den er helt "nyskrevet", og dermed ikke ret testet.
http://www.peterelkjaer.dk/PowerNodesTreeMenu/default.html
Avatar billede wittnezz Nybegynder
25. juni 2004 - 18:24 #9
Faldt lige over en computer...:

zaiz> Som powernodes siger, er Microsoft's treeview control meget god. (Har selv brugt den adskillige gange). Der er dog problemer i visse browsere.

powernodes> Din menu er god. (Minder meget om en jeg har set på codeproject.com en gang, jeg har ikke testet din med mange nodes, men den der lå på codeproject kunne klare mange nodes uden problemer....). Fedt at den "overholder standarden" (Buzzword nu om dage...)

zaiz> Den løsning powernodes har brugt er meget god da, hvis klienten ikke har installeret javascript bliver menuen "bare" vist som en unordered list. (Meget godt til f.eks. telefoner/pda'er)
Avatar billede powernodes Nybegynder
25. juni 2004 - 18:28 #10
Min menu er testet og virker i:
win: IE6,Mozilla/Firefox,Opera7
mac: IE5,Mozilla

Jeg ved der er små problemer på mac/safari.
Avatar billede zaiz Nybegynder
25. juni 2004 - 18:29 #11
OK, kigger på dem tak - pause fra online liv nu :-)
Avatar billede jgni Nybegynder
18. juli 2004 - 21:50 #12
Powernodes - hvad er dit treeview lavet i og er det til fri download?
Avatar billede powernodes Nybegynder
19. juli 2004 - 08:48 #13
jgni>>dhtml (javascript/html).

Og ja, download du den bare.
Avatar billede jgni Nybegynder
19. juli 2004 - 09:11 #14
Powernodes, jeg kan ikke finde et link til den på din side?
Avatar billede powernodes Nybegynder
19. juli 2004 - 09:39 #15
Avatar billede jgni Nybegynder
19. juli 2004 - 21:57 #16
Jo, det kan jeg godt se, men HVORDAN kan jeg downloade det?
Kald mig bare dum men jeg kan ikke se det :-)
Avatar billede jgni Nybegynder
19. juli 2004 - 22:04 #17
Højreklik på linket og vælg download?
Avatar billede powernodes Nybegynder
20. juli 2004 - 08:31 #18
Højreklik og vælg vis kilde. Denne kopierer du ind i dit eget dokument. Dernæst skal du downloade de 2 private filer

treemenu_private.css
treemenu_private.js
som det fremgår af kilden.

http://www.peterelkjaer.dk/PowerNodesTreeMenu/treemenu_private.js
det samme med css'en.
Avatar billede jgni Nybegynder
20. juli 2004 - 12:20 #19
Jeg prøver :)