Avatar billede tvbrandt Nybegynder
25. juni 2004 - 13:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

autogenerering SVG filer

Jeg har en masse tif-filer der skal ændres til svg filer. Er der nogen der ved om man kan hente et program som gør det automatisk (og godt) for en. Man kan jo gøre det manuelt, men da jeg har ca 1500 tif-filer der skal ændres ville det være kanon hvis man bare trykkede på en knap og så arbejdede computeren selv.
Avatar billede yxos Nybegynder
25. juni 2004 - 13:39 #1
Avatar billede yxos Nybegynder
25. juni 2004 - 13:40 #2
Der er en Free Trial version du kan downloade. Den kan konvertere de fleste billedformater, og også mange på en gang.
Jeg kender dog ikke SVG. Hvad er det ?
Avatar billede killifish Nybegynder
26. juni 2004 - 02:13 #3
SVG er et XML-baseret vektorgrafikformat, og der er fårking smart.
http://www.w3.org/TR/SVG11/
Avatar billede tvbrandt Nybegynder
28. juni 2004 - 16:39 #4
Har været inde og kigge på http://www.acdsystems.com/English/Products/ACDSee/feature1? og hentet trialverisonen ned. Men ACDSee kan desværre ikke konvertere til SVG og det skal det være.
Er der ingen der kender et program der kan.
Avatar billede killifish Nybegynder
28. juni 2004 - 16:43 #5
Adobe Illustrator kan lave SVG filer, men du har jo et problem i at TIFF er et bitmapformat og SVg er et vektorformat.
Avatar billede tvbrandt Nybegynder
28. juni 2004 - 16:47 #6
ja sidder med illustrator, men kan kun tage en ad gangen og jeg har 1500. Så det tager sin tid
Avatar billede tvbrandt Nybegynder
28. juni 2004 - 17:55 #7
Der er tilsyneladende ingen problemer mht bitmap vs vektorgrafik.