Avatar billede jakethecake Nybegynder
25. juni 2004 - 12:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udpluk data fra Excel til adresselabels

Jeg vil gerne udplukke nogle data fra et excel regneark til en adressetemplate i Word. Det er kun nogle af felterne for hver linie der skal bruges, da regnearket også indeholder andre oplysninger end adressen. Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede overchord Nybegynder
25. juni 2004 - 12:23 #1
Det lyder umiddelbart  som om det ville vaere bedre at omstrukturere dit excel ark eftersom du lader til at have mere end en information i hver celle hvilke ogsaa vil goere det vanskeligere at redigere.
Anyway bare et forslag. Det kan sikkert goeres med en makro
Avatar billede jkrons Professor
25. juni 2004 - 12:26 #2
Det nemmeste er at lave det som almindelig brevfletning til labels i Word. Knyt dit Excel ark til dokumentet som datakilde. Så kan du nøjes med at udvælge de data (felter) du har brug for fra hver række. Jeg går ud fra at indformationerne står samme sted i alle rækker.

Det rkæver dog at dine kolonner har overskrifter, der kan bruges som feltnavne.
Avatar billede jakethecake Nybegynder
25. juni 2004 - 12:40 #3
Tak for hjælpen jkrons - pointene er dine, hvis du lige laver et svar.
Avatar billede palle_ib Nybegynder
28. juni 2004 - 15:59 #4
Du kan faktisk lave en macro der vælger dataene og så selv opretter den flettede Word labels fil.
Det kræver en ordentlig omgang kode men jeg har set en udgave der næsten virkede.
Avatar billede jakethecake Nybegynder
13. januar 2005 - 22:35 #5
lukker