Avatar billede jenschr.dk Nybegynder
24. juni 2004 - 11:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Unfair konkurrence?

Indledning:
Der er en konkurrence på www.koppen.dk . "Battle of Bands" hvor vinderne skal spille til en rock-aften med Tim Christensen og andre store navne. Problemet er selvfølgelig at der skal stemmes online af "dem der var tilstede"... Nu er der kun lige plads til 50-100 mand hvis de klemmer sig MEGET sammen, men ved at gøre den online er det ikke længere et spørgsmål om hvem der var tilstede, men hvem der kender flest.
I går skete der så noget underligt... Det førende band (Miss Piggy Jam) blev hurtigt indhentet af nr 2 (ikon). Vi var nogle stykker som fik en masse folk til at stemme, men det hjalp intet. En af mine kammerater som arbejder på et hotel gjorde så opmærksom på at han kunne blive ved med at stemme. Igen og igen.
En anden gjorde opmærksom på at siden var blevet skrevet med en fire år gammel kode. Det er ikke noget jeg ved noget om, men jeg kan forestille mig at sikkerheden i så fald ikke er så god...

Mit spørgsmål:
Er det muligt at nogen har været inde og fuske i konkurrencen (Battle of Bands-afstemningen på www.koppen.dk), eller bare, er det muligt at gøre det? (Jeg spørger ikke hvordan, men om det er muligt)

Vi er nogle stykker der skal med til tidligere nævnte Rock-aften og vi vil gerne høre noget originalt musik, ikke bare genindspilninger af hits fra 4 år siden...
Avatar billede jenschr.dk Nybegynder
24. juni 2004 - 11:38 #1
Skulle måske være oprettet under noget programmering...?
Avatar billede keysersoze Guru
24. juni 2004 - 11:48 #2
Det er helt klart muligt - hvis ikke man sikrer en sådan afstemning med fx en cookie, IP-nummer eller andet, ja så kan man stemme igen og igen.

Jeg har lige været inde og afgive min stemme... 3 gange. Så det er helt klart muligt at snyde
Avatar billede jenschr.dk Nybegynder
24. juni 2004 - 11:53 #3
Ja, men der står på siden: "Bemærk der kan kun stemmes en gang pr. ip adresse i den periode som afstemningen kører", så man skulle tro at der var sikret lidt.
Avatar billede keysersoze Guru
24. juni 2004 - 11:54 #4
om en kode er gammel eller ej er sådan set ligegyldig - så længe koden er lavet korrekt i første omgang kunne den for så vidt være 10 år gammel, og er koden ikke lavet korrekt er det sådan set lige meget om den er 4 år gammel eller den er fra i går.
Avatar billede jenschr.dk Nybegynder
24. juni 2004 - 11:56 #5
Ok :)  Skal jeg forstå det på den måde at koden ikke er lavet korrekt?
Avatar billede jenschr.dk Nybegynder
24. juni 2004 - 12:02 #6
Jeg spørger selvfølgelig fordi jeg ikke selv kan stemme flere gange.
Avatar billede keysersoze Guru
24. juni 2004 - 12:34 #7
nu er jeg gået ind igen og nu kan jeg ikke stemme mere umiddelbart - men det kan der jo være flere grunde til. Jeg klikkede på 3 gange før og det var på 3 forskellige navne så ud fra det var det svært at vurdere om alle mine stemmer har talt og derfor er det også svært at sige om koden er OK eller ej - men er der nogle (fx din hotel-kammerat) der kan gå ind og stemme igen og igen virker den selvfølgelig ikke korrekt.
Avatar billede triple-x Nybegynder
24. juni 2004 - 15:19 #8
jeg kunne gøre det at jeg trykkede på et navn trykkede stem så statistiken over hvem der første og derfter trykkede backspace for at komme tilbage til forrige side og stemme igen og igen og igen