Avatar billede blobby Nybegynder
24. juni 2004 - 10:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

slette windows2000 i promt

Hej

min kompjuter er gået ned her for et par dage siden og jeg kan ikke starte op i windows. Nu har jeg prøvet at installerer windows en masse gange min kompjuter vil slet ikke starte op i windows stadigvæk.
Det eneste jeg kan komme frem til er den promt man kan komme til igennem indstalleringen. Men jeg kan ikke få den til at slette windows i den promt er der en en eller anden komando eller noget jeg kan gøre for at slette windows fra promt. Jeg skal også lige høre om der er nogle der kan smide et link til mig hvor jeg kan læse hvordan jeg giver jeg point. For det kunne jeg ikke hitte ud af sidste gange.

På forhånd tak
Blobby
Avatar billede ferdinand.k Mester
24. juni 2004 - 10:24 #1
hvis din promt hedder: "c:\"  så kan du enten skrive: "format c:" eller skriv "fdisk". fdisk er løsningsmulighed 2, hvor du har mulighed for at fjerne partitionerne på disken og oprette dem igen. De bliver formateret uanset hvad... ;-)
Avatar billede ferdinand.k Mester
24. juni 2004 - 10:24 #2
Alle data fjernes uanset om du benytter den ene eller anden måde...
Avatar billede blobby Nybegynder
24. juni 2004 - 10:28 #3
men jeg vil kun fjerne windows
Avatar billede ferdinand.k Mester
24. juni 2004 - 10:30 #4
det bliver problematisk i og med at windows har filer liggende over hele computeren... men hvis du ønsker at fjerne windows biblioteket, kan du skrive: "erase c:\winnt" (mener biblioteket hedder winnt)
Avatar billede ebe Praktikant
24. juni 2004 - 10:54 #5
hvad gør du nøjagtigt? booter du på cd´en eller fra en diskette? Hvordan ser din prompt ud? Hvis du booter fra cd´en, hvor langt når du så?