Avatar billede fez0 Nybegynder
24. juni 2004 - 00:50 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Kingston Ram SDRAM, lille prob

hejsa.

jeg har for nylig opgraderet min computer til 512 MB Kingston SDRAM. (KV133X64C3/256 - PC133 DIMM CL3, stod der på æsken) -

Jeg har 2x256 i dem nu, og har stadig et slot tilbaws. Så jeg tænkte, hvorfor ikke fylde den sidste blok ud med en 256'er, så min computer har 768 MB RAM. (Motherboardets max) -

så jeg fik fat i en blok, men da jeg kom hjem, så æskens label en ANELSE anderledes ud... den havde en blå "border/kant/streg" på labelen, hvorimod æsken fra de andre ram havde en lilla "border/kant/streg" på labelen, men der stod det samme KV133X64C3/256 - PC133 DIMM CL3 - skideværre med æsken..

da jeg tog rammen ud (lægger også mærke til at der er et klistermærke på rammen der siger: "VALUERAM, KV133X64C3/256, 3.3V", var der vidst ikke på de andre ram) og skulle til at putte i ved siden af de andre ram, finder jeg ud af at rammene er mindre og ser lidt anderledes ud i kanterne, men sagtens kan sidde i computeren.

Tænder jeg min computer, opstarter fint, men lukker ned efter noget tid, (den genstarter)

Nogle der evt. har nogle kommentarer, så jeg kan blive klogere? :)
Avatar billede peterditlev Nybegynder
24. juni 2004 - 06:40 #1
den type Ram du har valgt, passer ikke med hardwaren i computeren, du har købt valueram (kingston, som regel) mens de Ram der sad i forvejen ikke kan arbejde sammen de nye ram  antal"ben"(kontakter)skal også stemme i dine slot
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. juni 2004 - 07:44 #2
Hvilket styresystem har du ?
Såvidt jeg husker har windows 98 et problem med mere end 512 mb ram.
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
24. juni 2004 - 10:23 #3
jeg har haft lignende problem, og det var med WinXP. Jeg havde 128MB kingston SDram (pc133), og ville gerne have flere, så jeg købte 512MB af samme slags. Troede jeg. For det var netop også value ram, og de så lidt anderledes ud, kan dog ik lige huske farvekoderne på æskerne osv.

Men jeg sætter den nye klods i, og det begynder at opføre sig mærkeligt. Den rebooter efter opstart. Rammene kan tydeligvis ikke arbejde sammen.

Det jeg gjorde var at tage mine 128MB ud og kyle dem ad helvedes til, og så køre med 512MB alene, som fungerer upåklageligt.

I dit tilfælde tror jeg at jeg ville satse på at få dem byttet, eller evt. købe en 512MB klods af samme art, som bundkortet godt kan snuppe, og så skrotte de to gamle 256MB klodser.

Men vær lige OBS på om dine value ram nu også passer ordentligt i bundkortet. Det gjorde mine, men det kan godt være du har fået fat i nogle andre, som slet ikke virker for sig selv. Test det ved at starte op KUN med dine nye ram isat, og se om det fungerer der!
Avatar billede fez0 Nybegynder
24. juni 2004 - 11:35 #4
mange takker, blev lidt klogere der.

jeg har windows XP - tror bare jeg vil prøve og skaffe/bytte til en klods 256, som er større, så de matcher de andre

tak alle
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
24. juni 2004 - 18:56 #5
Det var så lidt
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
27. juni 2004 - 19:44 #6
Du har ikke overvejet at acceptere svaret fez0?