Avatar billede puller Nybegynder
23. juni 2004 - 09:23 Der er 1 kommentar

Fordele ulemper ved selection lists

Hejsa,

Er der nogle der kan nævne de store fordele og ulemper ved selection lists.

Som jeg ser det bliver der med selection lists en masse små backup jobs og ditto med logs. Hvor imod hvis man vælger et stort backup job er der kun en log.

Hvad er fordelene?
Avatar billede mcp Nybegynder
01. juli 2004 - 16:31 #1
Hej Puller

Der er fordele og ulemper ved begge dele (kommer an på versionen af BE)
f.eks i vers 8.x er jobloggen i text mode , hvilket gør det noget sværere at finde
oversagen til en fejl , hvis alle computere er i et job da loggen så kan være meget lang at kigge igennem , mens vers. 9.x sortere computerene i job loggen og opsumere alle fejl i bunden af loggen.

Så min konklusion er at ved vers. 9.x er det rarest med så få jobs så muligt.
I vers. 8.x er det nemmere at lave flere jobs for at kunne finde fejl nemmere !

Note. Selection lister er i virkligheden lavet for nemmere at lave Fuld & Diff/Incr. backup strategier hvor fredags backup evt. laver fuld backup og Mandag->Torsdag kun
backer nye og ændrede filer op. Men begge job skal jo holde øje med samme områder (selection)

mvh. MCP