Avatar billede asdffdsa Nybegynder
22. juni 2004 - 11:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Disklæsningsfejl under opstart

Hey. Jeg har lige købt en Maxtor 200 GB disk, og - ja, en større historie hvorfor, men pga. problemer med en anden disk skyndte jeg mig at kopiere en masse data over på disken, og skulle nu til at installere Windows XP. Det gik fint nok, kopierede installationsfiler osv., og genstartede så som normalt. Men da den så skulle starte op igen, får jeg "Disklæsningsfejl. Tryk ctrl+alt+del for at genstarte". BIOS'en finder ellers fint disken, og jeg har også tjekket kablerne sidder fint i.
Hvad kan problemet være? Kan den være stået af, selvom den fint bliver fundet? (kan se en hel del af de her Maxtor 200GB diske har gjort det..) Jeg har ikke dataene på den anden disk længere, så jeg håber virkelig ikke de er tabt... :/
Avatar billede deadmez Nybegynder
22. juni 2004 - 11:29 #1
prøv at installere winxp på din gamle disk... og så se om den kan finde den nye 200 gb.... så kan det jo være du kan redde din data i det mindste...
Det lyder meget underligt det problem du har der..
Avatar billede asdffdsa Nybegynder
22. juni 2004 - 11:40 #2
Yeah..men tror dog ikke disken er stået af, kom i tanke om jeg kunne prøve at installere windows på ny, og der fandt den anden installation jeg havde gang i. Så disken er da ihf. ik stået helt af. Men - de første ~100-120 GB er nok fyldt op på den, så det ville jo være naturligt hvis det var noget med den havde problem med så stor en disk. Der er jo så bare det, at den finder den fint nok, og mener desuden først problemet skulle opstå ved diske over 132 GB eller deromkring(?) :/
Avatar billede asdffdsa Nybegynder
23. juni 2004 - 17:50 #3
Ok, er foreløbig havnet ved et lidt andet problem nu (men har sikkert grobund i det ovenstående..): jeg har lavet en lille 20 GB partition af disken, for at installere windows der på (for at undgå problemet med de 132 GB) - nu sker der så bare det, at den konstant fryser - først da jeg ville formatere partitionen, men nu først under kopieringen af filer; HVER gang...jeg går ud fra den mister forbindelsen til harddisken, meneh - har tjekket det hele sidder ordentligt i... hvad pokker kan der være i vejen???
Avatar billede asdffdsa Nybegynder
16. november 2004 - 03:02 #4
No help..