Avatar billede iblarsen Praktikant
22. juni 2004 - 07:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Map til drev på andet domæne

Hej

En pc som sidder på et windows domæne (som er beskyttet med en ISA server 2003). Vil gerne have fat i et drev på en pc som sidder på et andet domæne.

Hvad skal der skrues på i ISA serveren?

Mvh. Ib
Avatar billede uni_starkad Nybegynder
02. juli 2004 - 11:32 #1
prøv med ftp
Avatar billede iblarsen Praktikant
03. juli 2004 - 09:56 #2
uni_starkad: Det virker fint - men var ikke lige det som jeg var ude efter!
Avatar billede danagadk Nybegynder
04. juli 2004 - 14:37 #3
Tcp port 445 skal åbnes fra din klient mod serveren (hvis din serveren er win2k+ eller xp - ellers er det tcp port 139, mener jeg :)
F.eks. hedder din servers IP 172.18.19.20
Du kan evt. bruge DNS navnet for serverens IP-adresse, hvis den er kendt af din klient (test med nslookup eller ping)

Brug kommandoen:
net use x: \\172.18.19.20\share /user:domæne\domainuser *
og tast password - eller indsæt password'et i stedet for stjernen.
Tilføj evt. /yes og/eller /persistent:yes

- eller:
Start, Kør...    \\172.18.19.20\share  og indtast brugernavn som domæne\domainuser  og tilhørende password

Net use kommandoen kan også bruges til at etablere forbindelse fra klienten mod serveren til alle shares og evt. fjernadministration:
net use \\172.18.19.20 /user:domæne\domainuser *
- Derefter bare: net use x: \\172.18.19.20\share
Avatar billede iblarsen Praktikant
05. juli 2004 - 06:50 #4
Klienten er åben og kan sagtens nå computere/server i samme domæne.
Problemet er hvad skal der åbnes på ISA serveren, da det er den vej jeg skal igennem for at fange noget udenfor "eget" domæne.
Avatar billede danagadk Nybegynder
05. juli 2004 - 14:36 #5
Jeg skal lige installere en ISA først, så jeg kan se hvordan du skal gøre... :))
Avatar billede danagadk Nybegynder
05. juli 2004 - 16:00 #6
Det ser ud som om du skal gå ind i Access Policy, IP Packet Filters og oprette et Packet Filter.
Jeg fik det til at virke ved at oprette et sådant filter ved at vælge følgende i...
Filter Type:  Use This filter:Custom - IP Protocol:TCP - Direction:Outbound - Local Port:All Ports - Remote port number:445
Endvidere satte jeg kun een maskine i Local Computer, for ellers åbner man jo for at alle (evt. virus inficerede) maskiner automatisk kan tilgå alle maskiner på Internettet - men det er naturligvis valgfrit.
I remote computer vælger du enten All remote computers, hvis du ikke ved hvilken bestemt IP adresse den maskine du vil tilgå sidder på, for i så fald taster du dens IP adresse i This remote computer.

Jeg vil lige sige at jeg aldrig har brugt ISA server før, og vist heller ikke lige kommer til det igen... ;)  For mig at se er det fortsat en third best solution - men der er jo en 2004 version i beta, som måske bliver bedre.

En anden ting der undrede mig er at jeg ikke lige kan se hvordan man bytter om på rækkefølgen af regler i Access Policy (stooor forundren!)
Avatar billede iblarsen Praktikant
06. juli 2004 - 06:02 #7
danagadk: Jeg er kommet betydelig længere med dit forslag. Smid lige et svar.
Avatar billede danagadk Nybegynder
16. juli 2004 - 00:29 #8
Hej Ib

Jeg har lige ferie, så jeg har ikke været online så meget...
Her er så et svar... :)