Avatar billede bond_lover Nybegynder
21. juni 2004 - 23:27 Der er 6 kommentarer

RIP musik fra en dvd

Hej Eksperter...
Det jeg vil spørge om ved jeg faktisk ikke om er ulovligt, men spørger alligevel. Jeg har et xbox spil som jeg synes har det fedeste musik.. er det muligt at rippe det og ligge det over på min computer?? håber der findes sådan et program
Avatar billede bernie Nybegynder
21. juni 2004 - 23:34 #1
hvilket spil er det (NFSU har et soundtrack)
Avatar billede bond_lover Nybegynder
21. juni 2004 - 23:35 #2
Det er Amped og det er bandet MyG... har ledt forgæves efter deres album så jeg kan købe det... men kan bare ikke finde det.
Avatar billede bernie Nybegynder
22. juni 2004 - 14:44 #3
Avatar billede jens-henrik Nybegynder
27. juni 2004 - 03:11 #4
Hvis der er nogen der ved hvordan man gør, kunne det værer rart da jeg tit selv har isddet og hørt et fedt stykke musik i et Xbox spil eller i slutningen af en film eller lign. og det er joikke ulovligt at tage en backup af sit musik. så det er jo bare det det er..
Avatar billede dmcn Praktikant
27. juni 2004 - 14:18 #5
Nej, det er ikke ulovligt at tage en kopi af sin musik (på f.eks. CD). Til gengæld er det ulovligt at bryde en kopisikring, med mindre det sker for at kunne afspille en DVD (og også en CD for den sags skyld), og da langt de fleste DVDer er kopisikret, er det også ulovligt at bryde denne for at rippe musikken derfra. Med software er det helt anderledes, da man er underlagt de regler man accepterer når man installerer programmet. Langt de fleste giver lov til enkelte kopier til backup, men det kan man vist ikke kalde det, når man forsøger at få musikken ud for sig.
Avatar billede sur69 Nybegynder
27. juni 2004 - 14:25 #6