Avatar billede crashpoint Nybegynder
21. juni 2004 - 21:26 Der er 6 kommentarer

Hvad er Vhost's og hvordan køber man et eller flere?

Hej eksperter,

Jeg hoster en BNC-server men har kun 1 vhost (Mit hostname som er "cp-er-for.lir.dk" - Altså min reserve-DNS)

Hvordan køber/får jeg flere Vhost's som mine brugere kan benytte?
Det kan godt være mit indlæg er lidt fejl-placeret, men jeg tænkte at det måske hørte bedst til her...

Jeg har hørt noget med at man skal købe IP'er? Hvordan/hvorfor/hvor henne?

Jeg ejer www.Team-Effective.dk hos "b-one.dk". Kan jeg så lave en vhost på f.eks. crew.team-effective.dk ?

På forhånd tak!

/CrashPoint
Avatar billede eaglef1 Nybegynder
21. juni 2004 - 21:47 #1
Du kan sagtens få flere ip-addresser, du skal bare ansøge din ISP om dem, de vil så ansøge RIPE om dem for dig. Du skal bare kunne dokumenterer et behov.
Som alternativ kan jeg fortælle at jeg kommer online med en Shell-service inden for de næste 14 dage. Vi kunne jo snakke om hvad du skulle give for at få en server til at stå på mit ip-net, så kan jeg give dig nogle addresser at lege med..
Hjemmesiden er ikke klar endnu, men den kommer online i denne uge, og hedder
www.irc-shell.dk
Avatar billede eaglef1 Nybegynder
21. juni 2004 - 21:55 #2
Hov jeg svarede da ikke på dit spørgsmål :p

En v-host er som du selv sige en reverse-dns, hvilket vil sige at man give en ip-addresse et navn, på Microsoft DNS kaldet en pointer. Og ja du kan godt have en v-host som hedder crew.team-effective.dk hvis du har en ip-adresse til den (se ovenfor hvordan du får dem).
Avatar billede zapster Nybegynder
03. juli 2004 - 20:17 #3
hmmm.. der røg da lige lidt reklame ind der ;)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. juli 2004 - 23:39 #4
Sewing Layer Set
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. juli 2004 - 00:07 #5
hmm, jeg har ingen ide om hvorfor den kommentar er, 09/07-2004 23:39:30 :(
Avatar billede knuspar Nybegynder
06. juni 2005 - 18:37 #6
Hos b-one.dk nej, så kan du ikke bruge det domæne, de styrer dni dns, og vil ikek oprette a records som peger på andet end deres egen servere.

Men du skal have nogle ekstra iper, og det skal du bestille hos din ISP. Hos TDC koster det 800 x moms ( så vidt jeg husker) at fålavet en ripe ansøgning, og så får du tildelt dine iper. Dem peger du så nogle a records ned på, og kontakter efterfølgende hostmaster@tele.dk og bede dem lave reverse dns på de forskellige iper, med de respektive a records du har fået lavet.

Hvorfor du skal have ekstra iper, well, der kan kun være en reverse dns for hver ip, derfor flere iper :D