Avatar billede hquint Nybegynder
21. juni 2004 - 20:35 Der er 7 kommentarer

Din computer kan ikke tilsluttes domænet på grund af følgende

Jeg bikser med Win XP Pro maskine som kommer med følgende når jeg prøver at tilslutte den til domænet. Fejlmelding: "Din computer kan ikke tilsluttes domænet på grund af følgende fejl. Forbindelsen blev ikke oprettet, da navnet allerede findes på netværket".

PC'en er opgraderet fra XP home til XP Pro. Domænet har en NT4 PD og en Win2000 exchange server.

Jeg prøvet med forskellige navne dog uden succes. Er der nogen der har prøvet dette før?? Eller har en god idé??

På forhånd tak!
Avatar billede serverservice Praktikant
21. juni 2004 - 23:27 #1
Hvis du prøver at oprette com. accounten fra pcén ? ellers prøv at oprette den på serveren og log på.
Avatar billede hquint Nybegynder
22. juni 2004 - 08:01 #2
Det har jeg prøvet. Ingen held. Computeren er ikke medlem af domænet, men skal gerne blive det. Det er her hvor det går galt. Jeg har kontakt til domænet, men bliver afvist når jeg vil gøre computeren til medlem.
Avatar billede serverservice Praktikant
22. juni 2004 - 09:55 #3
Det skyldes måske at du har for få licenser på serveren?
Og du har prøvet at oprette computeraccounten på serveren?
Avatar billede hquint Nybegynder
23. juni 2004 - 20:51 #4
Jeg har i dag koblet flere nye PC'er på domænet - intet problem. Alle de nye PC kører med XP Pro. Jeg regner med at installere den "syge" PC om. Måske er der opstået et eller anden fejl under opgraderingen fra XP home.
Avatar billede serverservice Praktikant
23. juni 2004 - 23:13 #5
Ja det er der nok så. opgraderinger er tit noget skrammel.
Avatar billede casparsen Nybegynder
25. juni 2004 - 13:17 #6
Nedenstående er "sakset" fra en anden support side.......dette kan Meget vel være dit problem

Har man problemer med at få en Windows 2000 eller XP klient til at "joine" et Windows NT domæne på et rent TCP/IP baseret netværk (selvom ping af NT Domain Controllerens IP-adresse virker) - så kan det skyldes, at der ikke sendes NetBIOS information over TCP/IP protokollen.

Fejlkoderne kan være mange for eksempel, at domainet ikke kunne findes -eller- Error 53: netværksstien blev ikke fundet.

For at aktivere NetBIOS over TCP/IP, gør da følgende :

Windows 2000 : Vælg: Start / Indstillinger / Netværks- og opkaldsforbindelser.
Windows XP : Åbn kontrolpanelet, vælg "Netværk og Internetforbindelser", og derefter "Netværksforbindelser".

Højreklik i menu'en på "LAN-forbindelse" og vælg "Egenskaber"

Marker "Internetprotocol (TCP/IP)" og vælg "Egenskaber"

Vælg "Avanceret" og herefter fanebaldet "Wins"

Marker her "Aktiver NetBIOS over TCP/IP"

Vælg "OK" til man er ude af konfigurationsmenuerne

Hvis der ikke benyttes Wins-server på netværket, vil Windows komme med en advarsel om, at en sådan skal defineres. Dette kan man blot se bort fra.

Er det stadig ikke muligt at få Windows 2000 / XP maskinen på NT-domænet, installer da som sidste udvej NetBEUI-protokollen på både klient og server. Vær dog varsom med brugen af NetBEUI-protokollen, da den "chatter" meget - og giver en del overhead.
Avatar billede hquint Nybegynder
25. juni 2004 - 16:21 #7
Hejsa, tak for dit indlæg. "NetBIOS over TCP" har været aktiveret. Dette hjalp dog ikke. Vi ominstallerede det hele. Nu kører det. Der må have været en fejl i selve opgraderingen.