Avatar billede bensep Nybegynder
21. juni 2004 - 14:17 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Partner søges

Jeg har en forretningsidé med gode indtjeningsmuligheder og søger derfor en seriøs partner.
(fundamentet er faktisk grundlagt men arbejdets rumfang kræver bare en energisk og seriøs partner)

Bor du i københavn og har tid og vilje til at starte noget nyt så kan du skrive til mig.
Forretningen kræver, at vi enegisk arbejder som et team, og vi skal naturligvis stole på hinanden. Den rette person er én energisk, seriøs og ærlig person mellem 30-70 år.(Jeg er selv over 40 år)

Der er tale om et fuldtids (sam)arbejde.

Startkapital: ca. kr. 10.000- 50.000 (alt afhængigt af, hvor meget der skal INDtjenes!)
Faste udgifter pr. md.:  Kr. 2.800
Branche: Import/eksport og Internet

Det er en fordel, men ikke et krav, at du har erfaing med webudvikling (ASP,PHP)

Kun seriøse henvendelser, TAK
Avatar billede fh1dk Nybegynder
21. juni 2004 - 14:50 #1
prøv scor.dk
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2004 - 11:16 #2
Det lyder for mig som mange penge lige at starte med at give, har du nogen plan for at det kan indtjenes igen osv.
Avatar billede bensep Nybegynder
22. juni 2004 - 11:42 #3
Du giver ikke pengene til nogen. Du læser bare forretningsplanen og hvis det er noget for dig så kan du blive en solidarisk samarbejdspartner og få 50% af indtjeningen.(det kaldes for I/S selskab)

Du kan også vælge at ikke indskyde penge, men får kun en vis procent af indtjeningen, afhængig af din indsats.
Avatar billede ricky Nybegynder
22. juni 2004 - 13:08 #4
Jeg er interesseret, har tiden, mulighederne og ikke mindst erfaringerne.
Har du en mailadr. ?
Avatar billede movingrok Nybegynder
22. juni 2004 - 23:33 #5
Du må også skrive mig på din mailling liste - mail at css.dk
Avatar billede kein Nybegynder
23. juni 2004 - 12:13 #6
Hvis projektet og forretningsplanen lyder interessant, kunne jeg godt indskyde den nødvendige kapital og stille noget arbejdskraft. Send lidt yderligere info til olin@kein.dk, så ser vi på det. Jeg har god erfaring med opstart af andre projekter og kender masser til import/eksport problematikker, da dette er mit daglige arbejde...
Avatar billede bensep Nybegynder
25. juni 2004 - 02:36 #7
Tak for jeres indlæg,
En realistisk forretningsplanen er nu på plads, næsten da.

Banken er også positiv over for idéen. Jeg kunne i hvert fald "sælge" idéen og her vil jeg prøve og se, om jeg også kan sælge den til dig/jer:

Idéen går ud på at importere nye og unikke produkter, som nemt og uden særlige markedsføringsudgifter kan sælges direkte her i landet. Så kunsten er at vælge det rigtige produkt, som ingen andre har nogensinde prøvet at sælge.(har allerede fundet 2 produkter)

Har du ikke oplevet før, at nogle produkter i Aldi, Fakta eller Netteo bliver revet væk i løbet af ingen tid. Disse produkter er ikke unikke men prisen er bare meget lave.

Men vi skal satse på at vælge et unikt produkt, samtidig med at eliminere alle elementer, således at prisen bliver så lav som muligt.

For at undgå negative overraskelser med tab til følge skal der desuden i starten fokuseres på højst to produkter i begrænset omfang. Hvis/når de(t)fortsat sælger godt så skal vi naturligvis fortsætte med produktet mens vi er på kig efter andre unikke produkter, idet et unikt produkt hurtigt kan blive "gammelt", da større virksomheder hurtigt stjæler ”produktidéen” og med en massiv investering og markedsføring sælger produktet til priser som ingen andre kan konkurrere med.

Internettet har heldigvis gjort arbejdet lettere for alle, således at man uden besvær kan finde produkter også kan komme i kontakt med udbyderen.

Kort og godt: tanken er, at der skal etableres et interessentskab (I/S) som vi solidarisk hæfter for selskabets forpligtelser/interesser. Selskabet i fremtiden skulle udvikler sig til en slags grossist til såvel private som supermarkeder.( Alt skal naturligvis fremgår i interessentskabskontrakten efter at vi har opnået enighed)

Spørgsmål til mulige spørgsmål:

De nævnte fasteudgifter går til leje af en butik med lager, som jeg snart overtager i København.
Startkapitalen bruges til køb, samt udgifter forbundet med indførelse af valgte produkt.
Hvorfor skal du have kendskab til ASP/PHP? Fordi produktet skal også kunne bestilles via en hjemmeside. (har allerede bestilt et domæne og det er under udvikling.)

Klokken er mange og jeg kan blive ved med at skrive, men jeg stopper nu og håber at høre fra jer med evt. jeres input, tak.

I kan kontakte mig på "is_partner@hotmail.com"  is står for interessentskab:)
Avatar billede ricky Nybegynder
25. juni 2004 - 09:42 #8
Jamen så vil jeg skynde mig at trække følehornene tilbage - jeg troede at du havde mere i posen.

Ovenstående er jo bare en gang simpelt pladder som alle 'børnene' tror og drømmer om at de har skudt papegøjen.. mit bedste råd vil være.. lad være.. du/I kommer bare til at brande fingrene.. sådan noget her kræver erfaring og det er meget tydeligt at den besidder du ikke.

Jeg ved godt at det er lidt hårdt at skrive.. og du er jo nok ikke enig med mig og synes jeg er en idiot - men business er business og jeg har prøvet og set ovenstående sådan ca. 7 mio. gange.. det der undrer mig mest er at du skriver at du er over 40 år - det plejer at være 15-årige der kommer med sådan noget.

Nå men god fornøjelse.. og husk at når du/I har tabt jeres penge og tid, så læs dette igen.. 'hvad sagde jeg'..
Avatar billede bensep Nybegynder
25. juni 2004 - 12:27 #9
ricky, tak for din mening og dit råd. Nej,.. jeg havde ikke noget "programering" i posen til dig og synes ikke du er en idiot, men én pessimist, der kun kan lide at høre om fiasko-historier. Man véd det aldrig, før man selv har prøvet.. Du har prøvet og set det her 7 mio. gange før, men du fortæller ikke, hvordan det gået med dem, er der ikke en eneste success-historie!!
Jeg skal bare fortælle dig, at tænkte lige som dig -for 12 år siden, da en studiekammarat startede på nogen lignende. Han var ikke en fiasko, kan jeg fortælle dig.
Avatar billede ricky Nybegynder
25. juni 2004 - 12:45 #10
Pessimist.. ja - men dog trods alt objektiv pessimist.. når det kommer til penge og tid. Jeg vil gerne investere - men der skal være meget mere i det.

For 12 år siden kunne alt sælges både på internettet og IRL - det kan det principielt også i dag - men det kræver en eksisterende kanal eller markedsføring i en størrelsesorden hvor de færreste kan være med.

Uden at skulle rose mig selv al for meget :) - jeg har 'næse' for sådanne produkter, kommende trends og ikke mindst vurdering af en forretningsidé og jeg ved hvad der skal til for at det kommer til at ske.. ud fra ovenstående (som indrømmet er et spinkelt grundlag) er min bedste vurdering at det bliver spild af tid og penge.

Stor ros til dit ønske om at skabe noget.. men hvis du ikke kan være pessimistisk og ikke mindst selvkritisk, er chancerne for succés meget små.

Held og lykke!
Avatar billede bensep Nybegynder
25. juni 2004 - 13:07 #11
Tak, "projektet" er gennemtænk og jeg har brugt mange timer mens jeg var i arbejde med god løn. Jeg har iøvrigt knoklet for de penge, jeg nu vil investere. Banken var også meget skeptisk over for idéen så blev jeg nød til at oplyse "produktet" før de ændrede mening og så positivt på idéen. Jeg har været selvkritisk hele vejen igennem og vendt idéen og kiggede på den fra alle sider, før jeg besluttede at sige farvel til mit job.
PS! ricky, vil du ikke skrive til mig på "is_partner@hotmail.com" så jeg kan gemme din e-mail kontakte dig om et år og fortælle, hvordan det er gået. Bliver det hele fiasko så har du i det mindste et levende bevis for at kunne vejlede andre idioter som mig!
Avatar billede bensep Nybegynder
07. august 2004 - 22:56 #12
accepteret!
Avatar billede kein Nybegynder
09. august 2004 - 09:13 #13
bensep >> Hva så - hvad er status ? Jeg synes ikke man hører fra dig længere ? Er projektet stoppet eller har du fundet anden partner ?
Avatar billede sw3bb3 Nybegynder
12. august 2004 - 00:16 #14
:) Bensep, lyder som om du har fat i noget, er interesseret og står også med nogle penge til kapital hvis det er!
Men du kan jo lige skrive på mail: Msd_llner@hotmail.com hvis det stadig er relevant.
mvh
Avatar billede disable Nybegynder
31. august 2004 - 02:48 #15
Ved godt, jeg er sent ude... Men vælger alligevel at kommentere...

Alene det, at selskabet stiftes som et I/S, vidner om, at stifteren af selskabet ikke tror nok på idéen selv ...

Den generelle regel lyder: Gå aldrig ind i et I/S, med mindre, du stifter det selv og kan få andre med.

Hvis idéen er så god, som den lyder til, hvorfor så ikke stifte et ApS med det samme, og lade eventuelle partnere gå med deres - mindre - del af udbyttet. (Alt afhængig af anpartshaverovenskomter, såfremt der skydes penge i selskabet fra anden side..)

Ganske vist koster det en sum at stifte et anpartsselskab. Men hvis idéen er så god, er de penge vel givet godt ud? (Der kan vel også optages pant i eksisterende ejendom fra stifters side, hvis man har rundet de 40 år? )

Ingen kan nogensinde bilde mig ind, at deres forretningsidé er så god, at de vælger, helhjertet - og blåøjet - at ville dele den med andre.

Hvis idéen er så god, render man altså med udbyttet selv, og ansætter folk efter behov.

Står man og mangler en programmør.. Ja, herregud, så hænger de nærmest på træerne.

Men at få dem til at gå med i et I/S, så er det fordi, man ikke selv tror nok på idéen.

Det er min uforbeholdne mening ..

Ser da frem til at modtage konstruktiv kritik af mine synspunkter.

/disable