Avatar billede krydset Nybegynder
21. juni 2004 - 13:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

bruge visual studio.net

Hejsa har lige fpet skaffet mig adgang til en computer med visual studio net på. Men spm er at jeg gerne vil prøve at lære lidt asp.net men hvordan opretter jeg asp.net sider i visual studio.net kan kun dinde en der hedder asp sider

//Krydset
Avatar billede petrol Nybegynder
21. juni 2004 - 13:54 #1
Det lyder som om, det ikke er visual studio.net du har adgang til, men måske vs 6? Ellers burde du kunne oprette et c# eller vb.net web application og derfra arbejde videre med asp.net-sider
Avatar billede krydset Nybegynder
21. juni 2004 - 13:57 #2
www.pc-dk.dk/net.jpg
er det ikke den rigtige ??
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
21. juni 2004 - 14:07 #3
Det er den rigtige version. Har du installeret "Microsoft .NET Framework SDK v1.1"?

Når du opretter et nyt projekt skal du fx. vælge Visual C# Projects/ASP.NET Web Application. Kan du det?
Avatar billede krydset Nybegynder
21. juni 2004 - 14:14 #4
Min webserver er dum siger den:-S
Den siger jeg ikke har net framework 1.1 på hvor finder jeg den
Avatar billede krydset Nybegynder
21. juni 2004 - 14:31 #5
Har installeret den her men har stadig problemer
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=9B3A2CA6-3647-4070-9F41-A333C6B9181D&displaylang=en

Hvad kan der være galt ?
Avatar billede tander Nybegynder
21. juni 2004 - 14:52 #6
Du manger at register at webserveren skal bruge .net version 1.1. Dette gøres ved starte dos promten og gå til følgende bibliotek. C\windows\Microsoft.NET\Framework\v1.0.4322\

Når du er her skal du skrive aspnet_regiis.exe -i og trykke enter og så skulle det virke. Se evt. mere her http://www.anilzown.com/blog/archives/000041.html

Dette forudsætter at windows er installeret i C:\windows eller skal ud ændre biblioteket til hvor windows er installeret.

/tander
Avatar billede krydset Nybegynder
21. juni 2004 - 15:00 #7
Hov hov tander der kom du lige med en nyttig kommentar jo :-P her er point Fortsat god dag