Avatar billede ricelius Nybegynder
20. juni 2004 - 23:43 Der er 1 kommentar

DVD-drev kan ikke læse CD/DVD

Hejsa,

Jeg har problemer med mit laptop DVD-drev af typen Toshiba SD-C2502. Når jeg indsætter en disk, vil drevet forsøge at læse den i et kort øjeblik, hvorefter det giver op.

Forestil jer jeres eget drev; først roterer disken langsomt, hvorefter rotationen accelererer, indtil disken roterer på fuld fart. Mit drev kommer aldrig videre end til det "langsomme" stadium og kører langsomt rundt i ca. et halvt minut, indtil det giver helt op. Mens disken roterer, blinker indikatoren langsomt. Efter rotationen er ophørt, lyser indikatoren uden at blinke. Iflg. drevets manual betyder langsom blinkning, at disken er beskidt, mens uafbrudt lys betyder, at der er opstået en fejl.

Selvfølgelig er jeg sikker på, at de CD'er, jeg bruger, er helt rene og kan læses på andre computere. Jeg har prøvet at rense linsen adskillige gange uden held. Hvad kan jeg ellers gøre? Hvad kan der være i vejen her? Drevet plejede at virke fint uden problemer. Er der nogen, der har oplevet noget lignende?

Tak for hjælpen.

Anders
Avatar billede enriko Nybegynder
10. oktober 2004 - 20:54 #1
er du helt sikker på at din cd eller dvd skive drejer rundt+ jeg har haft en problem med en anlæg igår..  når man sat cd en i så kørte den 5 sekunder den prøvede roterer cd`en men det kunne den ikke.. så fandt jeg ud af det var en mekanisk fejl.