Avatar billede arnejan Nybegynder
20. juni 2004 - 18:30 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Se alt hvad der sker på net værket ?

Er der nogen der kender et godt program (en firewall) så at jeg kan se alt den trafik der sker på en server.

Jeg har en test-server, som jeg måske tror lider af en eller anden sygdom der æder netværks traffiken.

En god gratis firewall (evt bare en som er gratis i 14 dage).

Og kort hvordan man gør ?

Mvh
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. juni 2004 - 19:56 #1
Du behøver ikke en firewall, den vil ofte ikke kunne give dig detaljer nok.

Med snifferprogrammet TCPDump (eller Windump til windows) kan du ikke allene sniffe alle pakker på nettet, du kan efterfølgende (hvis du sniffer resultatet ned i en fil) med tcpdump sortere sniffet således at den finder præcist de pakker du ønsker. Mere præcist kan det ikke gøres, men det kræver at du ved hvad du laver
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. juni 2004 - 20:00 #2
du installere tcpdump med de nøsvendige biblioteker på din maskine, starter den op fra en commandolinie f.eks. med kommandoen tcptump -nnX -w sniff_class.cap dette vil sniffe alt trafik på din maskines netkort og placere det i en fil der hedder sniff_class.cap

Hvis du f.eks. efterfølgende vil se alt trafik til port 25 skriver du tcpdump -nnr sniff_class.cap src port 25.

Dette kan gøres finere endnu, du kan faktisk finde de pakker der her en enkelt bit sat high hvis du ønsker det
Avatar billede megabad Nybegynder
21. juni 2004 - 22:22 #3
hvor kan man finde det program?
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. juni 2004 - 18:24 #4